اجتماعی

ارائه خدمات به ۳.۵ میلیون نفر از خانواده شهدا و جانبازان

ارائه خدمات به ۳.۵ میلیون نفر از خانواده شهدا و جانبازان


به گزارش خبرگزاری مهر، قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید در نشستی با حضور اهالی رسانه اظهارداشت: در برخی از کشورها شخصیت برجسته کم است حتی برخی در کشورهای همسایه برای اینکه کمبود عارف و شاعر دارد سند آن را به نام خود می‌زند اما ایران چهره‌های برجسته ای دارد که هر کدام اقیانوس عمیقی از معرفت هستند.

وی با اشاره به شهدای خبرنگار ادامه داد: در حوزه شهیدان نیز شهدای خبرنگار برجسته ای داریم و این خط ادامه دارد و معلوم می‌شود در نسل‌های بعدی آرمان خواهی و آرمان طلبی ادامه دارد.

وی ادامه داد: وقتی یک رویدادی اتفاق می‌افتد تولید خبر می‌شود و خبرنگار آن را به سمع و نظر نامطلعان می‌رساند اما چه چیزی ارزش مخابره کردن دارد امروز حتی رویدادسازی و خبرسازی می‌شود.

وی ادامه داد: همه ما از طریق خبرگزاری‌ها از طریق اتفاقات مختلف روز آگاه می‌شویم. خبری ارزش دارد که خبر رساندن از افراد و شخصیت‌های بی نظیری است که همه دارایی خود را فدای مردم مکتب و آرمان‌هایشان می‌کنند و این اطلاع یافتن باعث بصیرت می‌شود.

وی ادامه داد: کار خبرنگاری اگر باعث بصیرت و آگاهی مردم نشود و مردم نتوانند قدرت تشخیص داشته باشند شاید کار درستی نباشد و اگر خبر باعث ناآگاهی و جهل مردم شود باعث خیانت به مردم است. اکثر شهدا در دفاع مقدس، مجرد و عمدتاً سنین پایین بودند و برداشت بسیاری این بود که این افراد دلبستگی کمتری به دنیا داشتند.

وی افزود: اما شهدای مدافع حرم اکثر متأهل بوده‌اند و برداشت‌ها مبنی بر عدم دلبستگی تغییر کرد و نشان داد رابطه با خدا سبب می‌شود به سیری روند که به خدا ختم می‌شود. شهدا گره‌های ذهنی را باز می‌کنند و سهم بزرگی در انقلاب اسلامی داشته‌اند.

هاشمی گفت: شهدا جامعه را ایمن می‌کنند. محتاج فرهنگ ایثاریم و جامعه باید نسبت بهم هم احساس مسئولیت کند. اهالی رسانه با بیان این موضوع حائز اهمیت می‌توانند در توسعه فرهنگ ایثار نقش بزرگی داشته باشند. جامعه‌ای که به قهرمان خود احترام بگذارد این قهرمانی در جامعه تکرار می‌شود جامعه ما نیازمند ایثار و از خودگذشتگی است. جامعه ما رو به رشد است چراکه مردم نسبت به هم ایثارگران البته این ایثارگری سطوحی دارد و اوج آن شهادت است.

وی بیان داشت: بنیاد شهید باید با ۶۵ مدیریت کار می‌کرد. امور اجرایی جزئی را ستاد کشوری تصمیم می‌گرفت و اکنون بسیاری از مشکلات رفع و بستر سازمان هوشمند و تفویض اختیارات صورت گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: بنیاد شهید سازمان صد درصد هوشمند است و به ۳.۵ میلیون نفر خدمات ارائه می‌دهیم و ۳۰ درصد مراجعات برای دریافت خدمات کاهش یافته است.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا