سیاسی

تاکید مخبر برارائه برنامه برای رفع عقب ماندگی در پروژه‌های پیشران


به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین جلسه بررسی پروژه‌های پیشران پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

محمد مخبر در این جلسه با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه‌های پیشران گفت: لازم است که روند کار با سرعت بیشتری دنبال شود تا پروژه‌ها در موعد مقرر مطابق زمانبندی به سرانجام برسد به نحوی که مردم آثار مثبت آن را احساس کنند.

در این جلسه گزارش دوره شانزده ماه عملیات اجرایی پروژه‌های پیشران ایران ارائه شد و میزان پیشرفت فیزیکی هر شرکت به تفکیک پروژه‌ها شامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس ارائه این گزارش پیشرفت و بررسی موانع اجرایی مقرر شد تا شرکت‌هایی که از برنامه زمانبندی اجرایی پروژه‌ها عقب تر هستند، برنامه جبرانی و پیشنهادات عملیاتی خود را تا جلسه آتی آماده کرده و جهت بررسی و تصمیم گیری ارائه دهند.

همچنین در این جلسه گزارشی نیز از میزان پیشرفت کل ۴۸ پروژه شرکت‌های یاد شده به ارزش حدود ۱۷.۸ میلیارد دلار ارائه و اعلام شد پیشرفت کل شرکت‌ها در مدت ۱۶ ماه در بخش فلزی و معدنی با ۴۲ پروژه ۲۹ درصد و در بخش پتروشیمی با ۶ پروژه ۷ درصد بوده است.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا