سیاسی

پاسخ قاطع تهران به بیانیه انگلیس در خصوص پرتاپ ماهواره نور۳

پاسخ قاطع تهران به بیانیه انگلیس در خصوص پرتاپ ماهواره نور۳


به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن بیانیه مداخله جویانه وزارت امور خارجه رژیم انگلیس در خصوص پرتاب ماهواره تصویربرداری نور ۳ اظهار داشت: دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا-فضا، حق مسلّم جمهوری اسلامی ایران بوده و اینگونه اظهارات مداخله جویانه که حاکی از عصبیت و نگرش‌های خودمحورانه رژیم انگلیس نسبت به پیشرفت‌های ایران اسلامی است، در عزم ملت ایران برای پیشرفت در حوزه علم و فناوری خللی ایجاد نخواهد کرد. البته چنین مواضع خصمانه رژیم انگلیس در قبال ملت ایران مسبوق به سوابق تاریخی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به رغم برخی تفاسیر برخاسته از تمایلات یکجانبه گرایانه برخی طرف‌ها، وفق مقررات بین‌المللی، محدودیتی در خصوص فعالیت‌های علمی و کاربردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحقیقات فضایی وجود ندارد و بر این اساس کشورمان تحمیل چنین رویکردهای نامتعارف را کاملاً مردود شمرده و با قاطعیت رد می‌کند.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق موازین و مقررات بین‌المللی و در راستای تحقق حقوق خود بویژه حق توسعه و پیشرفت، استفاده از فناوری‌های صلح آمیز در مسیر توسعه علمی – تحقیقاتی را برای خود محفوظ دانسته و در این مسیر منتظر نظرات برخی کشورهایی که در صدد تحمیل آرا و اقدامات یکجانبه خود بر دیگران هستند، نخواهد بود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا