استان ها

سکونت اتباع خارجی در بافت تاریخی یزد باید آسیب شناسی شود


به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا مدرسی، عصر یکشنبه در نشست کارگروه اتباع خارجی شهرستان یزد اظهار داشت: ایران یکی از طولانی‌ترین مرزها را با کشور افغانستان دارد از این نظر باید از نیروهای فراجا و سپاه پاسداران تشکر کرد که امنیت را به خوبی برای مردم فراهم کرده اند.

وی با بیان اینکه کشور افغانستان از لحاظ جغرافیایی و فرهنگی قرابت و نزدیکی زیادی با ایران دارد، افزود: متاسفانه به دلیل دخالت کشورهای بیگانه و بحث‌های امنیتی که برای این کشور در سال های اخیر رخ داده، مردم افغانستان مجبور به مهاجرت به سرزمین هایی از جمله ایران شدند که این امر اکنون به یک چالش جدی تبدیل شده است.

مدرسی با اشاره به فرهنگ یزد افزود: فضا برای اتباع غیرایرانی در یزد به دلیل روحیه اجتماعی مردم این استان فراهم شده و از سوی دیگر واگذاری ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی به آنها توسط مردم یزد مشکلات دیگری را اضافه کرده است.

فرماندار یزد با اشاره به فعالیت اتباع در بعضی مکان های تفریحی و گردشگری ادامه داد: بهترین رستوران شهر را اگر ببینید در بعضی از زمان هایی که پیک مسافران است، از اتباع غیر ایرانی استفاده می کنند، همچنین در حوزه های حمل و نقل، کشاورزی و تولید و… حضور اتباع را شاهد هستیم.

مدرسی با اشاره به موضوع اجاره منازل به اتباع عنوان کرد: اتباع خارجی به طور عمده در بافت های تاریخی سکنی گزیده اند و عده ای نیز در محلات جدیدالاحداث یزد ساکن شده اند که این موارد باید آسیب شناسی شود.

وی با بیان اینکه بنگاه های املاک بسیار می توانند در این موضوع تاثیر گذار باشند، افزود: باید به صورت جدی به این موضوع رسیدگی شود که اتباع در چه مکان هایی سکونت می کنند و حتی در چه مدارسی ثبت نام می کنند.

فرماندار یزد افزود: تصمیمات و سیاستگذاری حضور اتباع در همه کشور به یک مدل دیده شده که ممکن است مشکلاتی را داشته باشد که یزد نیز از این قاعده مستثی نیست.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا