سیاسی

گفت و گوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات متحده

گفت و گوی تلفنی وزرای امور خارجه  ایران و امارات متحده


به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه چهارشنبه در تماس تلفنی با عبدالله بن زائد آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص آخرین تحولات فلسطین و جنایات جنگی اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین در غزه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی با محکومیت شدید جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و تشدید محاصره انسانی غزه، بر ضرورت حمایت کشورهای اسلامی و عربی از مردم فلسطین تاکید کرد.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: تداوم و گسترش جنایات جنگی در غزه و محاصره و هدف قرار دادن اماکن مسکونی، بیمارستان‌ها و مدارس و قطع آب و برق، مصداق مجازات دسته جمعی و جنایت سیستماتیک جنگی علیه بشریت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد که تداوم این وضعیت شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد و طبعاً مسئولیت عواقب و تبعات آن متوجه رژیم اشغالگر قدس است.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تعداد بالای شهدا و مجروحان فلسطینی ناشی از حملات کور صهیونیست‌ها به غزه، خواستار برگزاری نشست فوری وزرای امور خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی گردید.

عبدالله بن زائد آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی نیز در این گفت و گوی تلفنی، ضمن تاکید بر لزوم هم صدایی برای حمایت از مردم و غیرنظامیان در غزه گفت: لازم است سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی وظایف خود را در حمایت از مردم غزه و ایجاد گذرگاه‌های امن برای خارج کردن مجروحان انجام دهند.

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در مورد برگزاری نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که این موضوع را با کشورهای عربی مورد بررسی قرار خواهد داد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا