سیاسی

هر کسی اعتراض دارد به «صدای ملت» رای بدهد

هر کسی اعتراض دارد به «صدای ملت» رای بدهد


به گزارش خبرنگار مهر، «علی مطهری» کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری در خبرگزاری تسنیم، با تبریک میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) اظهار کرد: انتخابات پیش‌رو با توجه به شرایط موجود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ با توجه به اتفاقات سال‌های اخیر و شرایط منطقه، میزان مشارکت مردم می‌تواند اثرگذار در تصمیمات قدرت‌های جهانی علیه ایران باشد.

سرلیست فهرست «صدای ملت» افزود: همه ایران‌دوستان باید بدون توجه به پیروز انتخابات، مشارکت را اصل و اساس کار خود قرار دهند.

مطهری با اشاره به برنامه فهرست «صدای ملت» پیرامون مسایلی نظیر مدیریت فضای مجازی گفت: ما با این نوع فیلترینگ موافق نیستیم و معتقدیم این نوع فیلترینگ، موجب پایمال‌کردن حقوق مردم می‌شود.

وی ادامه داد: اصل فیلترینگ برای بحث‌های اخلاقی و موضوعات امنیتی است؛ پس فیلترکردن پلتفرم‌های خارجی به شکل کنونی صحیح نیست و هر گونه تصمیم‌گیری در این خصوص، فقط باید در مجلس گرفته شود و شوراهایی مانند شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی، حق قانون‌گذاری ندارند.

اکثریت مردم ما پوشش را رعایت می‌کنند

مطهری در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه حجاب، مساله اصلی کشور نیست گفت: اکثریت مردم ما، پوشش را رعایت می‌کنند و من فکر می‌کنم این موضوعی نیست که بخواهیم کشور را درگیر آن کنیم؛ اگرچه در ادارات و دانشگاه‌ها رعایت حجاب و عفاف ضروری است اما پدیده بی‌حیایی و مشکلی تحت عنوان مساله حجاب نداریم.

وی درباره مسایل اقتصادی کشور گفت: به نظرم دو کار در حوزه اقتصادی کشور باید انجام شود، اول استفاده از افراد متخصص و کاربلد و دوم، حل مشکل تحریم است؛ تا زمانی که تحریم وجود دارد شرایط عادی حاکم نخواهد شد؛ توافقی در سال ۱۴۰۰ نهایی شده بود که ما تعلل کردیم و دولت فعلی هم ۹ ماه زمان را از دست داد و با تغییر شرایط جهان، آن توافق تحقق نیافت.

وظیفه داریم از مقاومت در منطقه حمایت کنیم

سرلیست فهرست انتخاباتی «صدای ملت» مدعی شد: در سال‌های اخیر سیاست نگاه به شرق داشتیم و به نوعی در دامان روسیه و چین افتادیم و آن‌ها از این شرایط سوء استفاده کردند؛ درحالی که سیاست اصلی ما، نه غربی و نه شرقی است.

مطهری سیاست ایران در منطقه را خوب ارزیابی کرد و گفت: ما ضمن کمک به غزه، بهانه‌ای هم به غرب برای آسیب به کشور نداده‌ایم و این سیاست خوبی است؛ گروهای مقاومت و حزب‌الله و یمنی‌ها هم عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند اما جای تاسف است که کشورهای اسلامی، عملکرد ضعیفی دراین باره داشته‌اند و صرفا به اعلام تعداد شهدا بسنده کرده‌اند.

وی گروه‌های مقاومت در منطقه را مستقل دانست و گفت: یمنی‌ها و مقاومت در غزه، خودشان تجهیزات مورد نیاز خود را تولید می‌کنند و به این شکل نیست که ما به آن‌ها تسلیحات بدهیم؛ از سوی دیگر همه ما وظیفه داریم که از آن‌ها حمایت کنیم؛ نمی‌شود که آمریکا روزانه کمک‌های گسترده‌ای به رژیم صهیونیستی داشته باشد و ما مجاز به حمایت از مردم مظلوم غزه نباشیم.

فهرست «صدای ملت» فهرست مستقل است

سرلیست فهرست انتخاباتی «صدای ملت» با اشاره به رویکرد این فهرست گفت: فهرست «صدای ملت» فهرست مستقلی است و هیچ وابستگی به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان ندارد؛ اساسا پیدایش این فهرست هم با مشورت گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب یا اصولگرا نبود و مذاکراتی هم با دو جناح نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در لیست «صدای ملت» کارشناسان و نخبگان و افراد مجرب حضور دارند گفت: در حوزه سلامت، صنعت، کارگری، فرهنگ و هنر و … برنامه داریم و متناسب با نیاز مردم در همه این عرصه‌ها فعالیت و از صاحب‌نظران استفاده خواهیم کرد.

مشارکت از انتخابات دوره قبل(اسفند ۹۸) بالاتر خواهد بود

مطهری درباره اینکه رییس مجلس آینده چه کسی خواهد شد گفت: در خصوص ریاست مجلس آینده، خیلی زود است که بخواهیم نظری اعلام کنیم.

وی با اشاره به میزان مشارکت در انتخابات پیش‌رو گفت: با توجه به نظرسنجی‌ها، مشارکت چندان بالا نیست اما از انتخابات دوره قبل(اسفند ۹۸) بالاتر خواهد بود.

مطهری درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز تصریح کرد که از لیست جامعه روحانیت مبارز در تهران حمایت خواهیم کرد و در کل کشور، نظری نداریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس تصریح کرد: دو انتخابات گذشته، کاملا آزاد و آن طوری که باید، رقابتی نبودند؛ حوادث سال گذشته نیز تلخ بود و عده‌ای آسیب دیده و گله‌مند هستند اما راه‌حل، رای ندادن نیست.

اظهار نظر کسانی که می‌گویند رای ندهیم، به براندازی منتهی می‌شود

مطهری با بیان اینکه رای‌آوردن افراد معتدل می‌تواند به روی کار آمدن دولت کارآمدتر کمک کند افزود: خالی‌کردن صحنه برای تندروها صحیح نیست؛ کسانی که می‌گویند رای ندهیم، این اظهار نظر به براندازی منتهی می‌شود که مورد پسند نیست و ما این موضوع را قبول نداریم.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی، حاصل فداکاری‌ها و مجاهدت‌های بسیاری است و مردم انقلاب اسلامی را دوست دارند.

مطهری مشکلات اقتصادی و نبود افق روشن را از دلایل ناامیدی دانست و گفت: هیچ‌کدام از این موارد نباید موجب رای‌ندادن ما باشد؛ درست است اشتباهاتی در گذشته بوده است اما نباید همه چیز را سیاه دید؛ کارهای بزرگی انجام شده است، مانند اقتدار ایران در منطقه که تصمیم درباره غزه بدون حضور ایران، غیر ممکن است.

هر کسی اعتراض دارد، می‌تواند به لیست «صدای ملت» رای بدهد

وی گفت: رای ندادن، راهکار نیست و هر کسی اعتراض دارد، می‌تواند به لیست «صدای ملت» رای بدهد تا میانه‌روها وارد مجلس بشوند.

وی مجلس را در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه ویژه دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند رییس‌جمهور را استیضاح کند و به وزرا رای اعتماد بدهد؛ اگرچه با ایجاد شوراهای عالی، دست مجلس بسته شده و جایگاه مجلس تنزل پیدا کرده اما مجلس، نماینده تمام مردم است؛ از سوی دیگر نظارت استصوابی موجب رد صلاحیت افراد کارآمد شد که این نیز به مجلس شورای اسلامی و جایگاه آن آسیب زده است.

مطهری ادامه داد: حضور نمایندگان مستقل، معتدل و آزاده که به دنبال حق مردم هستند، می‌تواند به ارتقای جایگاه مجلس کمک کند.

در حال تکمیل…

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا