استان ها

گیلان صاحب موزه موسیقی می‌شود

گیلان صاحب موزه موسیقی می‌شود


ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان به جهت پیشینه تاریخی که دارد گلچینی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تاریخی، گردشگری و باستانی است.
وی از مرمت و بازسازی مدرسه فروغ رشت خبر داد و افزود: این مجموعه با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و انتخاب پیمانکار ذیصلاح عملیات مرمت و بازسازی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از احداث موزه موسیقی در این استان خبر داد و بیان کرد: مدرسه فروغ رشت پس از مرمت و بازسازی تبدیل به موزه موسیقی شده و در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

جهانی اضافه کرد: در این مرحله از پیمان مرمت و تعویض درب‌ها، لمبه کوبی طبقه دوم و مرمت دیوارهای داخلی از جمله برنامه‌های مورد نظر اداره کل بوده، در مراحل بعدی نیز قسمت‌های مختلف دیگر مورد مرمت و بازسازی قرار خواهد گرفت.

وی ساماندهی بناهای تاریخی فاخر استان را یکی از ضروریات مهم دانست و افزود: در سال‌های اخیر و در دولت مردمی ایران قوی دکتر رئیسی اقدامات خوبی در راستای حفظ، احیا و مرمت بناهای تاریخی صورت پذیرفته و امید است با مشارکت مالکان بناهای تاریخی اعم از دولتی و خصوصی بتوانیم تا حدود زیادی ساختمان‌های تاریخی ارزشمند استان را ساماندهی نموده و از خطر آسیب و نابودی حفظ کنیم.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا