سیاسی

باید با معلمان خرید خدمات قرارداد کار معین بسته شود

باید با معلمان خرید خدمات قرارداد کار معین بسته شود


به گزارش خبرنگار مهر، «علیرضا منادی‌سفیدان» در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، گفت: مجلس مصوب کرده بود که ساعت تدریس معلمان ابتدایی در مدارس غیردولتی در طول هفته ۲۵ ساعت، مدارس متوسطه ۳۰ ساعت و مدیران و معاونان ۳۶ ساعت باشد که هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص به این مصوبه ایراد گرفت و گفت که با این میزان ساعت، برای مدارس مشکل به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: ۲۱۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی داریم و ایراد هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص این بود که اگر قرار باشد معلم ابتدایی ۲۵ ساعت تدریس کند، مدرسه مجبور است برای ۶ ساعت فوق برنامه از معلم دیگری استفاده کند و این باعث تحمیل هزینه می‌شود؛ بر این اساس کمیسیون آموزش مجلس برای رفع این ایراد میزان ساعات تدریس معلمان ابتدایی مدارس غیرانتفاعی در هفته را ۳۱ ساعت و در مقطع متوسطه را ۳۲ ساعت کرد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکثر مدارس غیردولتی برای معلمان خود به جای ۳۰ روز، ۱۵ روز بیمه رد می‌کنند، اما با این مصوبه معلمان می‌توانند حقوق و بیمه کامل در یک ماه بگیرند و به آنها حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما به دنبال حمایت از معلمان غیرانتفاعی هستیم، گفت: همچنین تعداد معلمان خرید خدمات در کشور ۲۲ هزار نفر است که باید با آنها قرارداد کار معین بسته شود تا مشکل آنها حل شود. وضعیت معلمان حق‌التدریس هم باید مورد توجه قرار گیرد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا