اقتصادی

۳ هزار میلیارد تومان دانه روغنی از کلزاکاران خریداری شد

۳ هزار میلیارد تومان دانه روغنی از کلزاکاران خریداری شد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید سعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: سال گذشته تا این تاریخ، کمتر از ۱۰۰ هزار تُن کلزا خریداری شده بود که امسال این میزان با افزایش ۱۰ هزار تن، به حدود ۱۱۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تا این تاریخ، ۳ هزار و ۶۹ میلیارد تومان کلزا از کشاورزان خریداری شده است، افزود: تاکنون حدود ۷۰ درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شده و پرداخت باقی‌مانده مطالبات نیز در دست پیگیری است.

خوزستان، گلستان و مازندران، پیشتاز خرید کلزا در کشور

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه ۵۵ درصد خرید کلزای کل کشور در ۳ استان خوزستان، گلستان و مازندران انجام شده است، اظهار کرد: به ترتیب، از کشاورزان استان خوزستان حدود ۳۱ هزار تن، استان گلستان بیش از ۲۰ هزار تن و استان مازندران بیش از ۹ هزار تن کلزا خریداری شده است.

به گفته وی بعد از این سه استان، به ترتیب استان‌های ایلام، اردبیل، قزوین، فارس، کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در رتبه‌های چهارم تا دهم خرید کلزا قرار دارند.

راد خاطرنشان کرد: علاوه بر این تاکنون ۵ هزار و ۵۶۳ تُن نیز محصول گلرنگ به ارزش ۱۳۸ میلیارد تومان از کشاورزان ۵ استانِ اصفهان، فارس، لرستان، کرمانشاه و کردستان خریداری شده است.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا