سیاسی

صلح واقعی از دل تونل‌های مقاومت می‌گذرد

صلح واقعی از دل تونل‌های مقاومت می‌گذرد

‌خبرگزاری مهر_ گروه سیاست؛ رامین عبدالله شاهی: سال‌ها است ماجرای تلخ فلسطین از حالت عربی خارج شده و با جهان اسلام گره خورده است. وقوع انقلاب اسلامی، فلسطین را از حالتی قومیتی به موضوعی فراتر از آن و در حد جهان اسلام تبدیل کرد.

در این میان نقش معنوی امام خمینی (ره) و نیز مقام معظم رهبری برای برجسته کردن و اهمیت دادن به اولویت فلسطین برای جهانیان و ملل آزاده بسیار حائز اهمیت است. این در شرایطی است که رهبری انقلاب در سخنانی که اخیراً مطرح فرمودند رژیم صهیونیستی را همچو اسب بازنده‌ای مثال زدند که هرگونه شرط‌بندی بر روی آن موجب ضرر و خسران خواهد شد. ایشان در سال ۹۴ رسماً اظهار داشتند که اشغالگران ۲۵ سال آینده را نخواهند دید. این سخنان بر اساس داده‌های میدانی و تحلیل‌های دقیقی است که صورت پذیرفته است.

زلزله ویرانگر ۱۵ مهر یک شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی بود

حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز دوشنبه (۱۸ مهر ۱۴۰۲) در دانشگاه افسری امام علی (ع) طی سخنانی فرمودند: زلزله ویرانگر ۱۵ مهر یک شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی بود.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود اظهار داشتند: ما دست و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‌بوسیم. آنها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند.

مقام معظم رهبری تاکید فرمودند: دشمن خبیث و ظالم حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته، دیگران هم کمکش می‌کنند. رسانه‌های دنیای استکبار کمکش می‌کنند، این مظلوم‌نمایی صددرصد خلاف واقع و دروغ است. چون مجاهدان فلسطینی توانستند خود را از محاصره‌ی غزه بیرون بیاورند، خلاص کنند و برسند به مراکز نظامی و غیرنظامی صهیونیست‌ها.

رهبری انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: امروز فلسطینی‌ها بیدارند، جوان‌ها بیدارند، طراحان فلسطینی با مهارت کامل مشغول کارند. این محاسبه‌ی دشمن هم بنابراین غلط است که خیال می‌کند مظلوم‌نمایی بکند تا بتواند حمله‌ی جنایتکارانه‌ی خودش را ادامه بدهد.

ریشه بحران در ادامه اشغالگری صهیونیست هاست

در تمام ۷۵ سال گذشته سرزمین فلسطین تحت اشغال نیروهای صهیونیستی بوده است. سفیر منطقه خودگردان فلسطین در کرانه باختری در آمریکا و در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی CNN تاکید کرده است که ریشه مشکل در اشغالگری رژیم صهیونیستی است، چون این رژیم به پایان اشغالگری و عدم تجاوز به حقوق فلسطینیان پایبند نبوده و این ریشه اصلی بحرانی است که وجود دارد.

از سویی می‌توان گفت عملیات طوفان الاقصی آغاز حضور ورود نیروهای مقاومت به خاک سرزمین‌های آباء و اجدادی خود است. شاید این حضور میدانی نیروهای مقاومت در خاک فلسطین اشغالی اولیه و ابتدایی باشد اما قطعاً زنگ از دست دادن خاک و زمین از سوی رژیم اشغالگر قدس آغاز شده است.

حال این رژیم موجودیت خود را در خطر می‌بیند و یا مجبور است که به حملات نامتعارف روی بیاورد که قطعاً با واکنش‌های جدی مواجه خواهد شد زیرا هنوز از ظرفیت‌های کرانه باختری نیروهای حزب الله و سوریه و همچنین ظرفیت‌ها داوطلبان انصارالله یمن استفاده نشده است و قطعاً در آینده ما شاهد شرایط جدیدی خواهیم بود و خانه عنکبوتی صهیونیست‌ها مجبور به دادن امتیازات بزرگ خواهد شد.

از سویی مهاجرت معکوس در این سرزمین‌های اشغالی تشدید شده، در فرودگاه بن گوریون ترافیک انسانی برای خروج از فلسطین اشغالی دیده می‌شود، رشد اقتصادی کاهش یافته و شرایط مالی و فشارهای اقتصادی بر این رژیم تشدید می‌شود.

هرچند رژیم اشغالگر قدس بیش از هزار تن مواد بمب و مواد منفجره بر سر مردم بی دفاع غزه توسط هواپیماها و توپخانه و ادوات زرهی خود شلیک کرده و ریخته است و سعی می‌کند فشارهایش را تشدید کند اما به خاطر داشته باشیم که مردم غزه و نیروهای مقاومت با عملیات‌های چریکی به دنبال دفاع از موجودیت و همه هستی خود هستند و برای بقا می‌جنگند و در جنگ‌های چریکی مهم آن است که بازنده نباشی اما برای ارتش‌های کلاسیکی مثل ارتش مجهز رژیم صهیونیستی تنها پیروزی‌هایی مانند جنگ ۶ روز ۱۹۶۷ می‌تواند منشأ قدرت و تغییر و توازن قوا باشد امری که به رؤیای صهیونیست‌ها پیوسته است.

غزه به عنوان یک زندان بزرگ سال‌هاست در محاصره است و شدت فشارهای رژیم صهیونیستی بر مردم در کرانه باختری به حدی است که آنها روی خوشی از زندگی ندیده‌اند این در حالیست که فلسطینیان نه تنها حق دفاع مشروع که فراتر از آن را دارند آنها برای بازپس‌گیری حقوق خود سرزمین خود و یافت و رسیدن به صلحی پایدار مجبور هستند از تونل‌های آتش عبور کنند و صلح پایدار از دل تونل‌های مقاومت غزه می‌گذرد.

همچنین باید گفت رژیم صهیونیستی در این عملیات نتوانست برنامه گسترده مقاومت فلسطینی را در تهاجم به سرزمین‌های اشغالی پیش بینی کند و شکست اطلاعاتی سختی خورد. این رژیم به شدت از نظر امنیتی و نظامی آسیب پذیراست و قادر به حفظ امنیت شهروندانش نیست در همین زمینه.

سامانه‌های سپر موشکی و گنبد آهنین توان مهار راکت‌های شلیک شده فلسطینی‌ها را ندارد. ضمن آنکه اختلاف‌ها و شکاف‌های درونی این رژیم با مردم و حتی نظامی‌های ارتش به طور طبیعی موجب کاهش انسجام و کارایی دفاعی و امنیتی در این رژیم شده است.

از سویی فلسطینی‌ها برای اولین بار توانسته‌اند تعداد زیادی نظامی را از ارتش رژیم صهیونیستی اسیر کنند. موضوعی که می‌تواند موجب دست برتر نیروهای مقاومت در تبادل زندانیان آنان با اسرای اسرائیلی شود ضمن آنکه در صورت تداوم جنگ طولانی امکان بقای رژیم صهیونیستی وجود ندارد و اساساً این رژیم توان درگیری بلند مدت نظامی و بخصوص زمینی را ندارد.

جمهوری اسلامی همواره حامی معنوی مقاومت است

جمهوری اسلامی ایران همواره حامی معنوی مقاومت بوده است اما این در حالی است که نیروهای مقاومت اعم از حماس، جهاد اسلامی، حزب الله، انصارالله همواره دارای استقلال نظر بوده و مستقلاً برای خودشان تصمیم می‌گیرند. موضوعی که بارها و بارها در جریانات مختلف مشاهده شده است. از جمله در ماجرای یمن شاهد بودیم چه در زمان قطع روابط تهران و ریاض و چه بعد از تنش زدایی میان دو کشور جمهوری اسلامی به استقلال یمنی‌ها معتقد بود و ریاض را ترغیب می‌کرد با یمنی‌ها مذاکره مستقیم و مستقل داشته باشد. حتی می‌توان گفت به لحاظ مالی کمک‌های سراسری و جهانی از سوی مردم آزادی خواه به نیروهای مقاومت صورت می‌گیرد. به عنوان مثال پس از پایان جنگ ۳۳ روزه قطری‌ها در بازسازی ویرانه‌های جنگ در بیروت کمک‌های بسیاری را به شیعیان انجام دادند.

از سویی اگر کشورهای عربی و اسلامی به جای تلاش برای برقراری ارتباط با تل آویو به حمایت از فلسطینی‌های آواره و فقیر بپردازند، امکان تشکیل دولت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد زیرا امکان آزادسازی سرزمین‌های اشغالی فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نیز سرزمین‌های شبعا در لبنان و بلندی‌های جولان در سوریه در یک قیام عمومی فلسطینی‌ها با کمک گروه‌های مقاومت وجود دارد.

مسببین «صبرا» و «شتیلا» از مظلومیت حرف نزنند

به گواه تاریخ می‌توان گفت رژیم صهیونیستی در طی ۷۵ سال اشغالگری خود از هیچ جنایتی در حق مردم فلسطین فرو گذار نکرده است. دامنه جنایات آنان به انسان‌ها بخصوص زنان دختران و کودکان طوماری بزرگ و طولانی است. هم گان یکی از ننگین‌ترین و فجیع‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی با همکاری فالانژهای مزدور خود در جنایت فجیع «صبرا و شتیلا» در لبنان و در ارودگاه های فلسطینیان را به خاطر دارند.

جنایت صبرا و شتیلا علیه ساکنان این دو اردوگاه به مدت ۳ روز طول کشید و در جریان آن شمار زیادی از ساکنان آنها؛ اعم از مرد و زن و کودک و سالخورده به شهادت رسیدند که اکثر آنها فلسطینی و تعدادی نیز لبنانی بودند.

در آن زمان و در ساعت ۵ بامداد روز چهارشنبه ۱۳۶۱.۰۶.۲۴ شمار شهدای این جنایت ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر از مجموع ۲۰ هزار ساکن اردوگاه‌های صبرا و شتیلا اعلام شد. این جنایت پس از آن آغاز شد که ارتش صهیونیستی به فرماندهی «آریل شارون» وزیر جنگ وقت این رژیم و «رافائل ایتان» این دو اردوگاه را به محاصره خود درآورد و به دور از چشم رسانه‌های گروهی با استفاده از سلاح‌های سرد و غیره ساکنان این اردوگاه را به خاک و خون کشید. ۳ روز بی وقفه به‌دور از همه رسانه‌ها فقط می‌کشتند. جنایت مذکور انتقامی از فلسطینیان بود که طی سه ماه محاصره، در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده بودند و جامعه بین‌الملل ضمانت داده بود که پس از خروج مقاومت فلسطین از بیروت، از ساکنان بی‌پناه اردوگاه‌های فلسطینی حمایت کند.

صلح واقعی از دل تونل‌های مقاومت می‌گذرد

رژیم کودک کش فرشته صلح نخواهد شد

طنز روزگار آن است که رسانه‌های حامی صهیونیست‌ها و همچنین پیمانکاران مواجب بگیر فارسی زبان آنان، در شبکه‌هایی مانند من و تو و اینترنشنال جای جلاد و مقتول را عوض کرده وبا نادیده گرفتن این همه جنایت علیه بشریت این رژیم جلاد کودک کش را فرشته صلح معرفی می‌کنند و مردم مظلوم فلسطین را که برای دفاع از حقوق حداقلی خود به دفاع از خود می‌پردازند به ناحق قاتل و جنایتکار معرفی می‌کنند!

شبیه آن چیزی که صدام در جنگ ۸ ساله خود از خود بروز می‌داد ولی همگان دیدند که خوی تجاوزگری او حتی پس از قطعنامه ۵۹۸ هم مشخص بود و پس از آن هم به کویت حمله کرد. همان طور که جهان خود را برای نبودن شوروی، یوگسلاوی و رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی آماده کرد باید به جهان بدون اسرائیل چشم بدوزد.

بی تردید ماجرای مظلومیت مردم فلسطین و نبرد بی وقفه آنان با اشغالگران شاخصی است برای آنکه انسان‌ها خود را با آن بسنجند زیرا خورشید را نمی‌توان پشت ابر پنهان کرد و تاریخ به دور از جو سازی‌های دروغ رسانه‌های غربی قضاوت خواهد کرد.

اهل انصاف به خاطر دارند بعد از جنگ ۲۲ روزه غزه شیمون پرز نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مقابل سوال خبرنگاران در خصوص کودکان کشته شده فلسطینی با توهین به درک افکار عمومی جهان مدعی شده بود، که قبل از حمله به هر ساختمان به آنها زنگ می‌زدیم و حمله را اطلاع می‌دادیم! موضوعی که با واکنش علی لاریجانی رئیس مجلس وقت ایران و در زمان یکی از سخنرانی‌های بین‌المللی مواجه شد. وی با دست گرفتن عکس‌های چند کودک بی گناه فلسطینی که کشته شده بودند به تلخی و در پاسخ به شیمون پرز گفته بود حتماً این کودکان معصوم صدای تلفن غاصبان را قبل از حمله نشنیده بودند که اینگونه به خاک و خون کشیده شدند.

پیش بینی رهبری از آینده رژیم صهیونیستی بر اساس واقعیت‌های میدانی است

ناصر ترابی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با مهر و در خصوص پیش بینی رهبری انقلاب در سال ۹۴ که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید گفت: تحلیلی که حضرت آقا در خصوص اینکه رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نمی‌بینند و آن را در سال ۹۴ مطرح فرمودند شبیه آن تحلیلی است که امام خمینی (ره) در خصوص آینده شوروی داشتند.

صلح واقعی از دل تونل‌های مقاومت می‌گذرد

وی افزود: برخی صحبت امام را به سخره گرفتند که مگر می‌شود شوروی و کمونیسم فرو بپاشد. در حالی که آن زمان شوروی را پایه اصلی کشورهای شرقی می‌دیدند، اما این اتفاق افتاد این پیش بینی صورت گرفت.

مدیر اندیشکده جهادی ادامه داد: در واقع می‌توان گفت بخشی از این تعبیر حضرت آقا برمی‌گردد به مشیت الهی و قواعد و سنت‌های خداوند است و بخش دیگری از آن برمی‌گردد به علوم استراتژیک و علوم سیاسی و تحلیل اتفاقاتی که شکل می‌گیرد. در واقع فرمایش رهبری انقلاب بر اساس واقعیت‌ها و اطلاعات میدانی است و نیز یک‌سری سنت‌های تاریخی و قواعد تاریخی است به این تعبیر که تاریخ دوباره تکرار می‌شود.

قطعاً حماس پیش بینی‌های لازم انجام داده است

ترابی در پاسخ به سوالی در خصوص تحلیل آینده عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: در خصوص آینده این جنگ می‌توان گفت که چند سناریو محتمل است ضمن آنکه برای طراحی این جنگ برنامه‌ریزی وجود داشته است و حتماً بر ادامه آن نیز طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم پیش بینی شده و وجود دارد و اینگونه نیست که جبهه مقاومت برای این جنگ یک طرح‌ریزی عملیاتی ابتدایی انجام داده باشد بلکه برای ادامه آن حتماً طرح و نقشه دوم و سوم در نظر گرفته‌اند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در تشریح سناریوهای محتمل این نبرد گفت: سناریوی اول آن است که جبهه مقاومت وارد یک جنگ چریکی و پارتیزانی بشود. در اینجا این موضوع مهم است مطرح شود که چه کسی جنگ را ادامه می‌دهد و چه کسی آن را پایان می‌بخشد؟

ترابی ادامه داد: لازم است به جمله‌ای از «هنری کسینجر» اشاره کنم که گفته است ارتش‌ها باید جنگ را ببرند تا پیروز شوند اما چریک‌ها برای پیروز شدن کافی است که شکست نخورند و نبازند. در واقع همان که چریک‌ها جنگ را نبازند برایشان پیروزی است.

وی بیان داشت: بر اساس آخرین اخبار رژیم صهیونیستی به ۱۰۰ هزار نیروی خود فراخوان داده است تا وارد نبرد زمینی شود. در صورت ورود ارتش اشغالگر به نبرد زمینی باید ملاحظه کنیم که هر دو طرف چه فاکتورهایی را لحاظ می‌کنند زیرا احتمال این وجود دارد که رژیم صهیونیستی از بمب‌های نامتعارف استفاده کند تا آمار کشته‌های فلسطینی‌ها افزایش یابد.

ترابی در بیان سناریوی دوم تاکید کرد: سناریوی دوم آن است که سازمان‌ها و کشورهای میانجی مانند سازمان ملل، ترکیه و مصر و … وارد این نبرد شوند و دو طرف را ترغیب کنند تا به پای میز مذاکره بیایند.

ممکن است رژیم صهیونیستی امتیاز بزرگی بدهد

وی ادامه داد: سناریوی دیگر آن است که صهیونیست‌ها جنگ را پایان دهند و حاضر شوند که امتیاز بزرگی به نیروهای مقاومت بدهند که این نیز محتمل است. حتی ممکن است که این امتیاز بزرگ صهیونیست‌ها برای رفع محاصره غزه باشد، چون آنها را بسیار در موضع ضعف می‌بینم و وقتی که اصل موجودیتشان در خطر باشد، این کار را خواهند کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت: تداوم جنگ موجب می‌شود که چه بسا سوریه و حزب‌الله لبنان را وارد جنگ کند موضوعی که برای اشغالگران ترسناک است البته باید توجه داشت ورود لبنان به این جنگ علی رغم آنکه نکات مثبتی دارد چندان گزینه مطلوبی نخواهد بود، زیرا همه لبنان حزب الله نیست و ممکن است آسیب پذیری‌های قسمت شمالی لبنان در جنگ اثر بگذارد و در نتیجه صهیونیست‌ها بتوانند به لبنان ضربه بزنند.

وی با اشاره به اهمیت کرانه باختری گفت: به نظر بنده بهترین گزینه برای کمک به حماس کرانه باختری است. در حال حاضر ۸۵ درصد این منطقه از دست صهیونیست‌ها خارج شده است. حتی در رام‌الله تظاهرات‌هایی شکل گرفته است تا فلسطینیان اجازه ورود به جنگ را پیدا کنند. هرچند می‌توان گفت لبنان در جنگ حضور فیزیکی ندارد اما حضوری جدی دارد.

ترابی تاکید کرد: باید گفت یک اتفاق نامتعارف از سوی دو طرف ورق جنگ را برگرداند این می‌تواند بمب‌های نامتعارف رژیم صهیونیستی باشد یا تدابیر امنیتی دفاعی و اطلاعاتی جدید نیروهای مقاومت باشد.

روی اسب باخته نباید قمار کرد

احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در لبنان در گفت و گو با مهر و در خصوص آخرین تحولات سرزمین‌های اشغالی و عملیات طوفان الاقصی گفت: عملیات اخیر حماس در سرزمین‌های اشغالی یک عملیات کم نظیری است که از بدو تشکیل رژیم صهیونیستی انجام شده است و شاید قابل مقایسه با عملیات حزب الله در سال ۲۰۰۶ در جنگ ۳۳ روزه باشد.

صلح واقعی از دل تونل‌های مقاومت می‌گذرد

وی افزود: نیروهای مقاومت اقدام ترکیبی پدافندی و آفندی انجام دادند. این برای اولین بار است که گروه‌های مقاومت به دنبال بازپس‌گیری سرزمین‌های تاریخی خود در فلسطین اشغالی هستند و ورود زمینی داشته‌اند. این بعد جدیدی است که از سوی نیروهای مقاومت صورت گرفته است.

این کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا اظهار داشت: البته بنده اطلاع و ارزیابی دقیقی ندارم که نیروهای مقاومت نگه داشتن زمین‌ها و شهرک‌هایی را که در فلسطین اشغالی به دست آورده‌اند، در دستور کار خود دارند یا خیر اما قطعاً نوع اقدامی که صورت گرفته است، بسیار غافلگیرانه بود و کاملاً محرمانه و در سکوت محض و بدون اطلاع نیروهای رژیم صهیونیستی این اتفاق افتاد.

دستمالچیان بیان داشت: رزمندگان مقاومت بسیاری از سلاح‌ها و تجهیزاتی که در شهرک‌های صهیونیست نشین وجود داشته است را به غنیمت گرفته و به داخل غزه انتقال داده‌اند. این یک ضربه سخت حیثیتی و نظامی به رژیم صهیونیستی است که صورت گرفته و موجب ایجاد هراس در میان صهیونیست‌ها شده است.

طرح‌های سازش شکست خورده است

وی با اشاره به موضوع قدیمی سازش گفت: سازش یک مسئله قدیمی و کهنه‌ای است که این عملیات نشان داد که کاملاً شکست خورده است و هر کس وارد قمار سازش بشود بازنده و بی آبرو خواهد شد. در واقع چه کمپ دیوید و چه اسلو و … همه شکست خوردند و چیزی هم نصیب فلسطینیان نشد و آبرو و حیثیتی برای سازش‌کاران در میان اعراب و مسلمانان نماند.

اسطوره شکست پذیری به نام رژیم صهیونیستی!

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: رهبری انقلاب در بخشی از سخنان خود در این اواخر فرمودند که روی اسب باخته نباید قمار کرد. باید گفت اسب باخته رژیم صهیونیستی است که از سال ۲۰۰۶ در تمام عملیات‌هایی که انجام داده شکست خورده است و رژیم صهیونیستی از اسطوره شکست ناپذیری به اسطوره شکست پذیری تبدیل شده است و در شکست‌هایی که می‌خورد به یک اسطوره مبدل شده است.

وی ادامه داد: دست این رژیم بسته است و نمی‌تواند عملیات مؤثری انجام دهد و به جز برخی بمباران‌های هوایی و ایجاد کشتار کاری نمی‌تواند بکند. ضمن آنکه سوالات افکار عمومی جهانیان نیز هزینه مضاعفی است که بر این رژیم وارد می‌شود.

دستمالچیان با اشاره به حماس و جهاد اسلامی ادامه داد: حماس و جهاد اسلامی امروزه با قدرت در عرصه نبرد حضور دارند و یکی از شرط‌هایی که دارند آزادی تمام زندانیان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی است که در ازای اسرای نظامی که از رژیم صهیونیستی گرفته‌اند، صورت بگیرد که اتفاق خواهد افتاد و دستاورد بزرگی است.

وی گفت: توازن نظامی به سوی محور مقاومت در حال تثبیت و عمق یافتن است و همانطور می‌توان دید که از سال ۲۰۰۶ به این سو عملیات‌ها علیه اشغالگران با کیفیت‌تر و عمیق‌تر شده است و ضربات مؤثری به رژیم صهیونیستی وارد می‌شود. به عنوان مثال اینکه خود صهیونیست‌ها گفتند که بیش از ۱۰۰۰ کشته داده‌اند که باید دید در کدام یک از جنگ‌ها با این رژیم این تعداد کشته و اسیر در یک جنگ و عملیات صورت گرفته است.

نیروهای مقاومت یک هویت جدید پیدا کرده‌اند

نصرالله تاجیک سفیر سابق ایران در اردن در گفت و گو با مهر و در خصوص درگیری میان فلسطین و اسرائیل گفت: بحث دفاع مشروع یکی از مباحث حقوق بین الملل است که بسیار هم حائز اهمیت است. دفاع مشروع برای زمانی است که شما مورد تعرض قرار گرفته‌اید و برای دفاع از خودتان از دفاع مشروع استفاده می‌کنید. اما باید گفت اعمالی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد در واقع باعث شده که مردم فلسطین از صحنه زندگی ساقط شوند و این امر از تعارض نیز فراتر است.

صلح واقعی از دل تونل‌های مقاومت می‌گذرد

وی در ادامه در خصوص شرایط سخت زندگی مردم فلسطین اظهار داشت: در غزه یک زندگی تونلی شکل گرفته است و در آنجا به سختی می‌توان حتی ابتدایی‌ترین نیازهای انسان را تأمین کرد. در کرانه باختری نیز چنین وضعی مشاهده می‌شود و این شرایط واقعاً طاقت فرسا است.

تاجیک افزود: در حال حاضر رژیم صهیونیستی باعث شده که مردم فلسطین در قرن ۲۱ مانند قرون مردم وسطی زندگی کنند و کرامت انسانی خود را از دست بدهند. در حال حاضر دو منطقه کرانه باختری و غزه از هم جدا شده‌اند و غربی‌ها از این ظلم فاحش چشم‌پوشی می‌کنند.

وی در خصوص عملیات طوفان الاقصی بیان داشت: اگر نیروهای مقاومت بتوانند این عملیات را حفظ کنند و مردم نیز پشتیبانی کنند می‌توانند از آن به عنوان یک اهرم قوی استفاده کنند.

سفیر سابق ایران در اردن تاکید کرد: در اثر این عملیات بزرگ نیروهای مقاومت یک هویت جدید پیدا کرده‌اند. این عملیات واقعاً بی نظیر بود و نشان داد که نیروهای مقاومت هم از لحاظ نرم افزاری هم سخت افزاری پیشرفت زیادی داشته‌اند. این عملیات حاصل رفتار نامعقول و نامناسب، زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و از بین بردن حقوق مردم فلسطین است.

وی در خصوص اتهامات برخی رسانه‌های معاند در خصوص نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی تاکید کرد: ایران همواره حامی معنوی مقاومت و مردم مظلوم فلسطین بوده است اما در این عملیات نقشی نداشته است.

تاجیک افزود: در حال حاضر بخاطر عدم انسجام رژیم صهیونیستی از داخلی ممکن است انگشت اتهام را به سمت ایران بگیرد اما نمی‌تواند اقدامی علیه ایران انجام دهد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا