استان ها

برخی از مشکلات مرکز آموزش عالی بویین زهرا تاسف بار است

برخی از مشکلات مرکز آموزش عالی بویین زهرا تاسف بار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر شنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد: این مرکز یکی از ظرفیت‌های توسعه‌ای استان و حتی کشور است و به همین دلیل نباید نگاه به دانشگاه شهرستانی و استانی باشد چرا که فارغ‌التحصیلان این مرکز امکان خدمت رسانی در سراسر کشور را خواهند داشت.

وی افزود: استان قزوین در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی حرف برای گفتن دارد و اندازه اقتصادی استان بیشتر از اندازه جغرافیایی و جمعیتی است و به همین دلیل باید از این مرکز در راستای رشد و توسعه صنعت و اقتصاد استان به شکل ویژه‌تری بهره جست.

اعلایی گفت: برخی عقب ماندگی‌های دانشگاه، واقعی، تأسف بار و نیازمند توجه جدی است و مجموعه مدیریتی استان از همین هفته پیگیری مسائل و مشکلات استان را با جدیت دنبال می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: برخی از موضوعات این مرکز در سطح شهرستان تا حدودی قابل حل هستند و این مشکلات باید با مسئولیت فرماندار در کارگروهی با اولویت گذاری در مسیر اجرا قرار گیرند.

برخی از مشکلات مرکز آموزش عالی بویین زهرا تاسف بار است

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: شهری که به شکل ویژه ای دانشگاهی است و یک دانشگاه به نام دارد باید تمامی ابعادش دانشگاهی باشد و شهر باید فریاد بزند که دانشگاهی است.

وی افزود: امکانات موجود در شهر باید قابلیت استفاده برای دانشجویان را داشته باشد و دانشجویان در موضوعات شهر باید مداخله داده شوند تا بدین وسیله دانشگاه نقش خود را به درستی ایفا کند.

اعلایی با بیان اینکه تا به امروز چندین جلسه با محوریت این مرکز برگزار و ۲ بار حضور پیدا کرده‌ایم، اضافه کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان علی رغم جذب اعتبارات بسیار بالا از آنجایی که در این مرکز پروژه بالای ۵۰ درصد نداشت، اعتباری در نظر گرفته نشد ولی در سفر دوم یکی از حوزه‌ها تأمین اعتبار برای دانشگاه بوئین زهرا خواهد بود و نگاه ویژه ای به این مرکز خواهیم داشت.

استاندار قزوین با بیان اینکه تبدیل این مرکز به دانشگاه مهم‌ترین اولویت برای پیگیری امور است، اظهار داشت: به زودی دیدارهایی برای پیگیری مشکلات مرکز برگزار خواهیم کرد و نماینده دانشجویان می‌توانند در این دیدارها حضور داشته باشند تا از نزدیک شاهد پیگیری امور باشند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا