اجتماعی

صیانت از حقوق عامه با ادامه بازدیدها از انبارهای اموال تملیکی

صیانت از حقوق عامه با ادامه بازدیدها از انبارهای اموال تملیکی


به گزارش خبرگزاری مهر عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی امروز با حضور در دفتر دادستان کل کشور با حجت الاسلام و المسلمین موحدی دیدار کرد.

در این دیدار که معاونان و مدیران سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیز حضور داشتند، دادستان کل کشور ضمن قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص ساماندهی و بهبود وضعیت انبارهای سازمان اموال تملیکی گفت: بر اساس قانون کالاهای قاچاق، کالاهای متروکه گمرکی و همچنین هر نوع کالایی که به نفع دولت ضبط یا مصادره می‌شود، تا زمان صدور رأی قطعی در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد و مسئول نگهداری و سرپرستی از این کالاها و تعیین تکلیف آن‌ها بر عهده سازمان اموال تملیکی است.

وی گفت: تعیین تکلیف کالاهای انبار تملیکی، جلوگیری از رسوب کالاها و تخلیه انبارها یکی از رویکردهای دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی است و با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه در این رابطه خوشبختانه اقدامات خوبی توسط سازمان اموال تملیکی صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی با اشاره به حضور در مجمع عمومی سازمان اموال تملیکی در شهریورماه سال جاری اظهار کرد: معتقد هستیم اموال و کالاهای موجود در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی یا مربوط به مردم است که حق‌الناس بوده و یا مربوط به بیت‌المال است؛ لذا در هر صورت باید نسبت به حفظ این کالاها و تعیین تکلیف سریع آن‌ها اقدام شود.

دادستان کل کشور با اشاره به بازدیدهای متعدد صورت گرفته از انبارهای این سازمان توسط معاونین و مدیران دادستانی کل کشور گفت: بنابر وظایف و تکالیف دادستانی کل و ضرورت صیانت از حقوق عامه، تاکنون بازدیدهای متعددی از بنادر و گمرکات صورت گرفته و علاوه بر معاونین، شخصاً هم بازدیدی در این خصوص داشته و وضعیت انبارها بررسی شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بنابر گزارشات دریافتی بخش بسیار زیادی از کالاهای سازمان اموال تملیکی در دو سال اخیر یا به فروش رفته و یا اعاده شده است و وضعیت کنونی سازمان نسبت به گذشته یک وضعیت مطلوب و مناسب است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دستگاه قضائی به صورت جدی به موضوع ساماندهی وضعیت انبارهای این سازمان و کالاهای در اختیار ورود کرده است، گفت: با تدبیر و مدیریت رئیس قوه قضائیه و ورود قاطعانه و صدور دستورات لازم، در حال حاضر وضعیت کالاها و انبارهای سازمان اموال تملیکی بهتر شده و در بسیاری از استان‌ها شاهد بازدیدهای دائمی و مستمر مقامات قضائی از این انبارها هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلیمن موحدی با اشاره به بازدیدهای متعدد رئیس قوه قضائیه از چند انبار سازمان اموال تملیکی در استان‌های مختلف گفت: همین روحیه جهادی و جدیت در ساماندهی کالاهای انباشتی این سازمان موجب شد در بسیاری از استان‌ها وضعیت این انبارها به طور بسیار خوبی ساماندهی و کالاهای انباشتی تعیین تکلیف شوند.

در این دیدار اجتهادی ضمن قدردانی و تمجید از نگاه و تعامل قوه قضائیه با سازمان اموال تملیکی به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کالاهای و اموال سازمان اموال تملیکی پرداخته و گفت: در سالیان گذشته، اراده‌ای این چنینی برای تعیین تکلیف کالاهای رسوبی وجود نداشت. اما اکنون این تعامل و همکاری بین قوه قضائیه و قوه مجریه موجب شده بسیاری از کالاهای انباشتی به فروش رسیده و از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری شود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا