استان ها

ثبت سالانه بیش از ۵۰ اثر تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی

ثبت سالانه بیش از ۵۰ اثر تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی


به گزارش خبرنگار مهر، زهرا بهاروند روز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و در راستای حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی، سالانه بیش از ۵۰ اثر از لرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت می‌رسد.

وی به روند مطلوب ثبت آثار لرستان در فهرست ملی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۶۸۰ اثر از استان لرستان، از جمله بناها، تپه‌ها و محوطه‌ها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اظهار کرد: باتوجه‌به ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی استان و قدمت این دیار کهن، آثار بسیاری در لرستان وجود دارد که در مرحله شناسایی به‌منظور تشکیل پرونده و انجام مراحل ثبت در فهرست آثار ملی هستند.

بهاروند با اشاره به اینکه سالانه بین ۵۰ تا ۷۰ اثر باتوجه‌به شاخص تعیین شده استان به ثبت می‌رسد، افزود: خوشبختانه لرستان در هر کدام از حوزه‌های حوزه طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس ظرفیت‌های خوبی دارد و از استان‌های شاخص کشور هستند.

وی ادامه داد: ثبت آثار ظرفیتی است برای معرفی و حفاظت بیشتر آثار که در پی آن، قوانین و ضوابطی بر اثر حاکم می‌شود که لزوم نگهداری آثار و رعایت قوانین حفاظتی را دوچندان می‌کند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عنوان کرد: در همین راستا سالانه اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال در بیش از ۴۰ فصل مرمت و نگهداری در حوزه آثار ثبتی تاریخی در استان اختصاص می‌یابد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا