اخبار سربازی و نظام وظیفه

مشمولان غایب نگران عدم ارسال پیامک واریز قسط اول نباشند

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد عدم ارسال پیامک واریز قسط اول برای افرادی که اقدام به پرداخت جریمه غیبت کرده بودند اظهار کرد: افرادی که برای پرداخت جریمه غیبتشان به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و ثبت‌نامشان قطعی شده ولی برای آنها پیامک پرداخت قسط اول نیامده، مشکلی در روند ثبت نامشان ندارند.

وی افزود: به دلیل اینکه پایان سال است و تعداد بالایی از افراد برای ثبت نام مراجعه کردند، این مشکل پیش می‌آید که برای برخی از این افراد پیامک پرداخت قسط اول نرود ولی عدم ارسال این پیامک به معنای این نیست که ثبت نام این افراد باطل است و یا اینکه آنها مشمول استفاده از این مهلت نیستند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: همین که افراد اقدام به ثبت نام کنند و در دفاتر پلیس +۱۰ نام نویسی کنند کفایت می‌کنند و اگر برای آنها پیامک واریز قسط اول ارسال نشد، ایرادی ندارد و نگران نباشند.

سردار کمالی با اشاره به اینکه سال ۹۷ آخرین مهلت برای نام نویسی پرداخت جریمه غیبت بوده است؛ گفت: در سال ۱۳۹۸ ثبت نام کلاً ممنوع است و افرادی که فکر می‌کنند مشمول این قانون شوند حتماً امسال برای ثبت نام اقدام کنند و نگرانی بابت پرداخت قسط اول و دریافت اس ام اس را نداشته باشند.

وی ادامه داد: البته این را به خاطر داشته باشید که اگر پیامک قسط اول برای افراد ارسال شد، باید قسط اول را پرداخت کنند ولی اگر پیامک برایشان نرفت ایرادی ندارد که قسط اول را در سال آینده پرداخت کنند.

فرزندان ایثارگر دارای غیبت نیاز به ارائه هیچ مدرکی برای ثبت نام ندارند

سردار کمالی در مورد وضعیت خرید خدمت فرزندان ایثارگران گفت: فرزندان ایثارگر دارای غیبت تا ۱۲ فروردین سال ۱۳۹۸ فرصت دارند تا برای ثبت نام اقدام کنند و دقت کنید این افراد برای ثبت نام نیازی به ارائه هیچ مدرکی ندارند و ثبت نام بر اساس خود اظهاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از ۱۲ فروردین به هیچ عنوان ثبت نام پرداخت جریمه غیبت برای هیچ گروهی و به هیچ عذر و دلیلی انجام نمی‌شود.(مشمولان عادی تا پایان سال ۱۳۹۷ و فرزندان ایثارگر دارای غیبت تا ۱۲ فروردین ماه)

منبع: خبرگزاری مهر
پایان/ همسونیوز

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا