سیاسی

وزیر امور خارجه از سرکنسولگری کشورمان در دبی بازدید کرد


به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین برنامه از سفر خود به کشور امارات، با سفر به دبی، از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های نمایندگی کشورمان بویژه خدمات کنسولی این نمایندگی به ایرانیان و شهروندان امارات و دیگر کشورها قرار گرفت.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان توصیه‌های لازم را در راستای تسهیل و افزایش خدمات کنسولی به ایرانیان و دیگر مراجعان ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در بخش دیگری از حضورشان در شهر دبی، در نشست مشورت و تبادل نظر با مسئولان مؤسسات و سازمان‌های ایرانی فعال و مستقر در امارات شرکت کرد و در جریان فعالیت‌ها و وضعیت آنان قرار گرفت.

نمایندگان و مسئولان سازمان بنادر و کشتیرانی، بانک‌های ملی و تجارت، شرکت ملی نفتکش، دانشگاه آزاد، مدرسه ایرانیان و سرپرستی مدارس، باشگاه ایرانیان، بیمارستان ایرانیان، رایزنی بازرگانی، شرکت‌های هواپیمایی پس از طرح دیدگاه‌ها و ملاحظات و نکات خود، دیدگاه‌ها، نکات و توضیحات وزیر امور خارجه کشورمان را شنیدند و در جریان روند مثبت و رو به رشد روابط دوجانبه ایران و امارات قرار گرفتند.

امیرعبداللهیان طی سخنانی با تشکر از دولت امارات در فراهم نمودن زمینه فعالیت نهادهای مذکور در امارات و با اشاره به نقش و جایگاه مهم جامعه ایرانیان مقیم امارات در روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی دو کشور، ابراز امیدواری کرد تحولات مثبت سیاسی در روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات، منجر به توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر کشورها در دو سوی خلیج فارس شود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا