ورزشی

هدف‌گذاری متفاوت تیم ملی تنیس روی میز برای دو رویداد آسیایی

هدف‌گذاری متفاوت تیم ملی تنیس روی میز برای دو رویداد آسیایی


جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری اردوی آماده سازی تیم ملی تنیس روی میز در بابل در مورد شرایط بازیکنان و رویکرد آنها برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی توضیح داد.

وی با اشاره به حضور هشت بازیکن در اردوی آماده سازی تیم ملی تنیس روی میز گفت: از دوم مرداد اردوی آماده سازی تیم را با حضور برادران عالمیان، امیر حسین هدایی، افشین نوروزی، سروش امیری نیا، آریا امیری، متین حیدری و محمد موسوی در بابل آغاز کردیم و تا ۱۸ مرداد پیگیر خواهیم بود. بعد از نهایت پنج روز استراحت، وارد مرحله جدید اردو می شویم که تا زمان اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا ادامه دارد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تصریح کرد: روزانه ۵ ساعت تمرین داریم به این صورت که صبح ها دو ساعت و عصرها هم ۳ ساعت تمرین می کنیم. در کنار مسائل تکنیکی و تاکتیکی که محور همیشگی تمرینات است روی هماهنگی در بخش دوبل هم تاکید زیادی داریم. نوشاد و نیما عالمیان در کنار امیرحسین هدایی و افشین نوروزی ترکیب تیم های دوبل را تشکیل می دهند.

لطف الله نسبی از شرایط تمرینی و وضعیت آمادگی بازیکنان ابراز رضایت کرد و ادامه داد: نوشاد از آمادگی بالایی برخوردار است. سایر بازیکنان هم خیلی سرحال و آماده پیگیر تمرینات شان هستند و انگیزه لازم را هم دارند. به خصوص برای بازی های آسیایی که امیدمان به مدال آوری در آن بالا است.

وی با یادآوری اینکه مسابقات قهرمانی و بازی های آسیایی در چهار بخش تیمی، دوبل، میکس دوبل و انفرادی برگزار می شود، یادآور شد: در هر دو رویداد به جز میکس دوبل در سایر بخش ها شرکت خواهیم داشت و به نتیجه گیری هم امیدوار هستیم. البته برای هر رویداد هدف گذاری خاص خودش را داریم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با یادآوری اینکه این تیم در دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قطر صاحب جایگاه پنجم شد، خاطرنشان کرد: حفظ این جایگاه مهمترین هدفی است که از حضور در مسابقات دنبال می کنیم اما در عین حال تلاش داریم تا جایگاهی بالاتر کسب کنیم. البته قرعه کشی مسابقات تاثیر زیادی روی روند کار و تحقق اهداف دارد اما در کل برای این رقابت ها فعلا به مدال فکر نمی کنیم اما در مورد بازی های آسیایی امید زیادی به این موضوع داریم.

وی با اشاره به اینکه در دوره پیشین بازی های آسیایی نوشاد عالمیان صاحب مدال برنز انفرادی شد، گفت: در این دوره بازی های آسیایی هم به کسب مدال خیلی امید داریم. بیشتر هم روی بخش دوبل و مدال آوری در این بخش تمرکز داریم. البته در مجموع پیش بینی هایی برای این بازی ها داریم به این صورت که در بخش دوبل ۷۰ درصد شانس مدال داریم و این شانس برای بخش تیمی و انفرادی به ترتیب ۶۰ و ۶۵ درصد است.

لطف الله نسبی همچنین در مورد برنامه تیم ملی تنیس روی میز برای اعزام به محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی در کره جنوبی و چین گفت: رقابت های قهرمانی آسیا ۱۲ تا ۱۹ شهریور در کره جنوبی برگزار می شود و تیم ملی ۹ شهریور با ۵ بازیکن (نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی، افشین نوروزی و سروش امیری نیا) عازم این کشور می شود. پس از اتمام مسابقات برادران عالمیان و امیرحسین هدایی که نمایندگان ایران در بازی های آسیایی هستند، برای پیگیری دیدارهای باشگاهی خود عازم فرانسه می شوند و سایر اعضا به تهران باز می گردند. برای بازی های آسیایی من از تهران راهی هانگژو می شوم و ملی پوشان از فرانسه به چین می روند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا