آموزش و پرورش

بسیاری از دانش آموزان اتباع افغان از تحصیل مجازی محروم‌اند

تصویر بنر



ایسنا/قم مدیر آموزش و پرورش بخش خلجستان استان قم گفت: به دلیل عدم دسترسی دانش آموزان اتباع افغان به اینترنت و دستگاه‌های هوشمند در این زمینه مدیران مدارس مجاب به تهیه پک شامل جزوه و نرم افزارهای درسی شده‌اند.

محمد حسن رئوفی فرد در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت تحصیل دانش آموزان روستا عنوان کرد: مدارس اکثر روستاهای استان به محض شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و به دلیل اهمیت تحصیل دانش آموزان بسیاری از مدیران و معلمان به صورت خودجوش اقدام به برگزاری کلاس هاس مجازی نمودند.

وی با اشاره به وضعیت تحصیل مجازی در روستاهای استان به ویژه بخش خلجستان عنوان کرد: بیش از 90درصد از دانش آموزان بومی مجهز به دسترسی به گروه های مجازی مدارس هستند و معضل اساسی کمبود امکانات دانش آموزان اتباع افغان است که کمتر از 10درصد از 342دانش آموز امکان دسترسی به اینترنت را دارند.

مدیر آموزش پرورش بخش خلجستان استان قم خاطرنشان کرد:  80درصد تعلیمات دروس تا قبل از شروع ویروس کرونا صورت پذیرفته بود و مابقی هم به صورت مجازی به دانش آموزان تعلیم داده می شود و دروس به سال آینده موکول نخواهند شد.

وی با بیان اینکه نمره دهی به دانش آموزان تا کلاس ششم توصیفی است افزود: دانش آموزان مقطع متوسطه امتحانات خود را به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در نوبت‌های متعدد برگزار خواهد شد.

رئوفی فرد در پایان با تاکید برمشکلات دانش آموزان اتباع افغانی گفت: به دلیل عدم دسترسی بسیاری از دانش آموزان اتباع افغان به اینترنت و دستگاه های هوشمند در این زمینه مدیران مدارس مجاب به تهیه پک شامل جزوه و نرم افزارهای درسی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

تصویر بنر تصویر بنر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر بنر تصویر بنر
دکمه بازگشت به بالا