سیاسی

بسیج اقشار باید مردم‌سالاری را تقویت کند

بسیج اقشار باید مردم‌سالاری را تقویت کند


به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین دوره کارگاه توانمندسازی جانشین فرمانده در ستاد تخصصی بسیج اقشار نواحی و سپاه‌های شهرستانی (دوره شهید دکتر محسن فخری‌زاده) با اشاره به اینکه مشارکت مردم در حاکمیت و نظارت مردم بر آن، مساوی مردم‌سالاری دینی است، اظهار داشت: بسیج اقشار باید به تقویت این خصیصه مهم کمک کند. چون به فرموده رهبر معظم انقلاب، بسیج مظهر تحقق مردم سالاری است.

سردار سلیمانی افزود: شجره طیبه بسیج به فرمان حضرت امام (ره) غرس گردیده و فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب نیز در زمان خود ایشان صادر گردید و بقیه ساختار بسیج در زمان زعامت رهبر معظم انقلاب تکمیل گشته و تراز بسیج هم از لحاظ عمق و هم از لحاظ وسعت و هم از لحاظ ارتفاع به یک تراز تمدنی به معنی مردم‌سالاری اسلامی ارتقا داده شد که عبارت است از مشارکت در دولت‌سازی که امر بسیار مهمی در دنیای جدید است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به موقعیت ویژه تاریخی افول تمدن غرب که جذابیت و جنبش‌آفرینی خویش را برای ملت‌ها از دست داده و فاقد تراوش جدید است، تصریح کرد: در عین حال گفتمان جدیدی در دنیا شکل گرفته که همان گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم گام‌های تمدن‌سازی را بدرستی برداریم، تمدن اسلامی کاملاً قابل تحقق و دست‌یافتنی خواهد بود و اقبال مردم دنیا نیز به سمت آن خواهد بود. ایشان همچنین تاکید کرد: اگر مرحله دولت‌سازی به خوبی انجام شود، شاهد رفع تمام نابسامانی‌ها از جمله مشکلات اقتصادی خواهیم بود و ملت ایران می‌تواند دولت‌سازی کند به شرط آنکه دولت، مردم پایه شود.

سردار سلیمانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مردم‌سالاری و تاکید ایشان به مردم‌سالار نمودن اقتصاد مقاومتی ضمن ذکر این جمله راهبردی ایشان که فرمودند «بسیج مظهر تحقق مردم‌سالاری است» منظور از بسیج را مردم دانستند، چون خود ایشان در بیانات دیگری فرموده‌اند «هر جا سخن از حضور بسیج مطرح می‌شود، منظور حضور آحاد ملت ایران است»؛ و نیز در جای دیگری فرموده‌اند که «باید کاری کنید که هر یک از آحاد ملّت ایران بتواند به راحتی جایگاه خویش را در بسیج پیدا کند» که این نقش و وظیفه اقشار است که کاری کند هر یک از آحاد ملّت ایران بتواند به راحتی جایگاه و نقش خویش را در تحقق دولت اسلامی بیابند.

وی افزود: جذب ده‌ها میلیون بسیجی که در فرمان ده ساله اعتلای بسیج قید شده است نباید فقط براساس ثبت نام، بلکه باید بر اساس نقش آفرینی محقق شود.

سردار سلیمانی عنوان کرد: ایران، کشوری پر از ذخایر و سرمایه‌های ملی است و باید بتوانیم ثروت را به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

وی همچنین با بیان مصداقی از وجود ظرفیت‌های مناسب اقتصادی در کشور از جمله امکان نصب نیروگاه‌های کوچک خورشیدی بر بام منازل برای تولید برق گفت: اگر این طرح در همه استان‌های کشور اجرایی شود، ایران بزرگترین صادر کننده برق در منطقه غرب آسیا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور همچنین با اشاره به ضرورت فاصله گرفتن بسیج از دیوان‌سالاری‌های موجود و گسترش خدمات در بین مردم گفت مسئولان خادم مردم هستند نه رئیس آن‌ها، لذا باید میزهای خدمت را به میان مردم در اماکنی مانند مساجد و نماز جمعه‌ها برد تا نتیجه آن برای مردم بهتر و مطلوب‌تر باشد.

وی همچنین افزود: این نشست‌ها می‌تواند محل خوبی برای آسیب‌شناسی کارها و فعالیت‌ها باشد تا بر اساس آن بتوان خدمات بهتر و بیشتری به هموطنان ارائه کرد.

در ابتدای این برنامه، رئیس سازمان بسیج مستضعفین یاد و نام شهید حادثه تروریستی روز گذشته در حرم شاهچراغ شیراز، پاسدار شهید غلام عباس عباسی را گرامی داشت.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا