فیلم

راهپیمایی مردم قم در گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد


به گزارش خبرنگار مهر، مردم همیشه در صحنه و انقلابی شهر مقدس قم قبل از ظهر دوشنبه همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ همچون سال‌های گذشته با برپایی مراسم راهپیمایی یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و ۱۵ خرداد را گرامی داشتند.

راهپیمایان قمی ابتدا در میدان روح الله و در جوار بیت تاریخی امام راحل در قم تجمع کردند و پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و اجرای گروه سرود دانش آموزی میثاق راهپیمایان حرکت خود را آغاز کردند.

مردم قم در حالی که شعارهای انقلابی و استکبار ستیز سر می‌دادند و پلاکارهایی در بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و قیام ۱۵ خرداد در دست داشتند به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت کرده کردند.

در این راهپیمایی جمع کثیری از اقشار مختلف مردم، طلاب و اساتید حوزه، بسیجیان، جمعی از نیروهای مسلح، خانواده معظم شهدا و مسئولان استان حضور داشتند که با سردادن شعارهای انقلابی بیعت مجدد خود با مقام معظم رهبری و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و انقلاب را اعلام کردند.

راهپیمایان همچنین با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر منافق» اعلام انزجار از جنایات مستکبرین در عالم را فریاد زدند.

تعدادی از حاضرین در این راهپیمایی دست نوشته‌هایی در انتقاد از لایحه جدید حجاب و عفاف در دست داشته و از سران قوا درخواست داشتند تا نسبت به تجدید نظر در خصوص مفاد این لایحه و برخورد بازدارنده با هنجارشکنان اقدام کنند.

مردم انقلابی قم در این راهپیمایی آمادگی خود برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و شهدا اعلام داشتند و از مسئولین نیز انتظار داشتند با حل مشکلات معیشتی و گرانی و همچنین توجه به عرصه فرهنگ اهتمام لازم را داشته باشند.

راهپیمایان که تصاویری از امام و رهبری و پرچم سه رنگ ایران اسلامی در دست داشتند مسیر خیابان معلم، چهارراه شهدا و خیابان ارم را به سمت حرم مطهر بانوی کرامت طی کرده و در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) تجمع کردند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا