استان ها

جشنواره الگوهای برتر زمینه‌ساز توسعه تجارب ملی و محلی است

جشنواره الگوهای برتر زمینه‌ساز توسعه تجارب ملی و محلی است

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جشنواره الگوهای برتر یاددهی یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با هدف توسعه زمینه پژوهشگری در حوزه نوآوری‌های آموزشی، ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان، توسعه کیفی منابع انسانی، آشنایی با فناوری‌های نوین، شناسایی و ترویج روش‌ها و تجارب موفق و کارآمد تدریس برگزار می‌شود.

محمدی گفت: آموزگار استثنایی، دبیر، هنرآموز و استادکار، معلمان رابط، مدیر و معاون مدارس، نیروهای توانبخشی، مراقبان سلامت، مشاوره و مددکاری، مربیان پرورشی و معلمان تربیت بدنی و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: بر اساس شیوه نامه اجرایی جشنواره الگوهای برتر یاددهی- یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همکاران شاغل آموزش و پرورش استثنایی و مراکز جامع استان از ابتدای اسفندماه جاری تا پایان فروردین ماه آتی می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای در سامانه جشنواره به نشانی jashnvareh.csdeo.ir بارگذاری کنند.

جشنواره الگوهای برتر زمینه‌ساز توسعه تجارب ملی و ملی است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: شرکت‌کنندگان فقط در یک رویکرد انفرادی یا درس پژوهی و یک موضوع در حوزه آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی، توان بخشی، مشاوره، مددکاری و بهداشت، امکان حضور در این جشنواره را دارند.

محمدی با تأکید بر اینکه تدوین طرح درس و فعالیت‌های پیشنهادی مرتبط با در نظر گرفتن ساحت‌های شش‌گانه تربیتی سند تحول بنیادین خواهد بود، گفت: افراد برگزیده کشوری سه سال گذشته مجاز به شرکت در جشنواره سال جاری نیستند.

وی افزود: معلمان باید از دانش‌آموزان هم پایه کلاس خود در امر تدریس استفاده نمایند. در صورتی که خلاف این مساله محرز گردد، اثر از ادامه روند داوری حذف می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: فرآیند ارزیابی آثار و تجربیات معلمان در سه سطح استانی، کشوری و نهایی خواهد بود.

جشنواره الگوهای برتر زمینه‌ساز توسعه تجارب ملی و ملی است

وی با بیان اینکه تنوع نیازها در دانش آموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب می‌کند تا ارتقا و به‌روزآوری تخصص و مهارت معلمین مدنظر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: نقش معلم به عنوان هدایت کننده و مؤثرترین عنصر در فرآیند آموزش و پرورش اجتناب ناپذیر است، لذا ارتقای توانمندی معلمان در برنامه‌های آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه معلمان عنصر اصلی در نظام آموزش و پرورش به شمار می‌آیند، تصریح کرد: موفقیت نظام آموزشی به تعامل دانش، مهارت و حساسیت معلم از یک سو و تحقق انتظارات یادگیرندگان از سوی دیگر مرتبط است.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا