سیاسی

قالیباف اصلاح قانون انتخابات مجلس را ابلاغ کرد

قالیباف اصلاح قانون انتخابات مجلس را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف در نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، قانون اصلاح بند (۱) ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را ابلاغ کرد.

در بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است که علاوه بر جرایم مندرج در سایر مواد این قانون، ارتکاب رفتارهای زیر در فضای مجازی یا واقعی جرم محسوب و مرتکب به مجازات درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس و محرومیت از داوطلبی در دو دوره نمایندگی مجلس محکوم می‌شود:

۱- هرگونه خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم رأی یا فعالیت و تبلیغات انتخاباتی مستقیم و غیرمستقیم از طریق توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت‌کننده جنبه انتفاعی داشته باشد، اعطای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی، اماکن عمومی و مذهبی، هیأت‌ها و امور خیریه، اعطای وام، پاداش و یا امتیازات از زمان ثبت‌نام در انتخابات.

در ماده واحده این طرح آمده است: به انتهای بند (۱) ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عبارت «ارجاع و پیگیری تقاضاهای مردم به دستگاه‌های اجرایی و مراجع قانونی و همچنین پیگیری امور حوزه انتخابیه از شمول این حکم مستثنی است. این حکم از زمان تصویب لازم الاجرا است.» اضافه می‌شود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا