سیاسی

مناسبات ایران و چین، مثبت و روبه جلو است

مناسبات ایران و چین، مثبت و روبه جلو است


به گزارش خبرگزاری مهر، در گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و مباحث بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی، ضمن تبریک به مناسبت انتصاب مجدد وانگ ایی به عنوان وزیر امور خارجه چین، مناسبات دو کشور را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیشرفت‌های خوب حاصل شده در راستای اجرای توافقات رؤسای جمهور دو کشور، پیشبرد برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله را در مسیر درست ارزیابی و مورد تاکید قرار داد.

وانگ ایی وزیر خارجه چین نیز ضمن ارائه ارزیابی مثبت از مناسبات راهبردی دو کشور، در این گفتگو دیدگاه کشورش در خصوص نشست سران بریکس در آفریقای جنوبی و موضوعات مرتبط با گسترش اعضا را مورد اشاره قرار داد.

وی همچنین در خصوص ابتکار کمربند راه نیز طرف ایرانی را یک عضو مهم در این ابتکار دانست و حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست آتی کمربند راه را مهم خواند.

وزیر امور خارجه چین از سفر امیرعبداللهیان به عربستان سعودی و پیشرفت روابط تهران و ریاض ابراز خرسندی کرد.

طرفین با ابلاغ سلام رؤسای جمهور دو کشور به یکدیگر بر نقش مهم دیپلماسی سران تاکید کردند و برخی موضوعات بین المللی را مورد توجه و رایزنی قرار دادند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا