اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفه

مهارت آموزی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار سرباز


مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح اعلام کرد که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار سرباز در طرح مهارت آموزی نیروهای مسلح مهارت های فنی را کسب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری همسونیوز به نقل از ایسنا، سردار موسی کمالی در حاشیه حضور در ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران و بازدید از اقدامات و فعالیت‌های طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه با بیان اینکه مهارت آموزی سربازان وظیفه در نیروهای مسلح تا پایین‌ترین سطح گسترش یافته است، گفت: در این خصوص با ۲۶ سازمان تفاهم نامه همکاری امضا شده و صداوسیما به عنوان دستگاه متولی فرهنگ در ترویج این طرح ملی با نیروهای مسلح همکاری می‌کند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این طرح در شورای اشتغال تصویب و از سوی رئیس جمهوری به کلیه نیروهای مسلح و دستگاه های دولتی ابلاغ شد، افزود: برای همه سازمان ها تکلیف تعیین شد و تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار سرباز در این طرح تحت آموزش و مهارت فنی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۷۵۰ هزار گواهینامه مهارت برای فراگیران در این طرح صادر شده و آنان وارد بازار کار شده‌اند.

کمالی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم شعار”هر سرباز یک مهارت” را تحقق ببخشیم، هیچ سربازی بدون کسب مهارت از نیروهای مسلح ترخیص نخواهد شد به خانواده ها برای ترغیب و تشویق فرزندانشان در راستای شرکت در این طرح ملی تاکید کرد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح از تحت پوشش قرار دادن سربازان به مدت سه سال با رصد، حمایت، هدایت و تسهیل گری با پرداخت وام های خود اشتغالی خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۶۰ هزار فراگیر برای اخذ وام اشتغالزایی ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام

پایان/ همسونیوز
منبع:ایسنا

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا