اجتماعی

مشارکت زنان در اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال


به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی امروز در مراسم روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی که در سازمان منابع طبیعی برگزار شد، افزود: یکی از مسائل مطرح شده برای انجام این طرح، کمبود نهال در کشور است بنابراین به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد دادیم در سطح استان‌ها به زنان بذر بدهیم و نهال تحویل بگیریم.

وی تصریح کرد: با انجام این کار نهال‌ها با توجه به اقلیم هر استان و آمایش سرزمینی تولید می‌شوند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سایر مشکلات زیست‌محیطی اظهار کرد: پسماند و شیرابه‌ها از جمله مشکلات زیست محیطی است و با کفایت زنان خانه‌دار می‌توان آن‌ها را کنترل و از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کرد.

خزعلی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و حلقه‌های میانی می‌توان برای پاکسازی محیط زیست و…. تلاش کرد.

وی در ادامه با اشاره به «نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین» به عنوان شعار روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی گفت: این شعار نشاندهنده تأثیر و تأثر زنان از محیط زیست است. حقوق، بهداشت و معیشت زنان با تغییرات اقلیمی بیش از مردان متأثر می‌شود. در عین حال لازم است در زمینه تأثیر و تأثر زنان بر محیط زیست و جامعه به صورت جدی برنامه‌ریزی کرد؛ هرگونه سرمایه‌گذاری در این حوزه منفعت است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: زن محور خانواده است و می‌تواند به واسطه تربیت و آموزش فرزندان و با نوع رفتار و گفتار خود در عرصه‌های مختلف اثر ماندگاری در جامعه بر جای بگذارد بنابراین به‌طور جدی باید برای آن سرمایه‌گذاری کرد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا