اجتماعی

دانشجویان، طلاب و محصلان برای سفر اربعین نیازی به وثیقه‌ ندارند

دانشجویان، طلاب و محصلان برای سفر اربعین نیازی به وثیقه‌ ندارند


به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس گذرنامه فراجا در یک برنامه رادیویی گفت: طی مدت اخیر ظرفیت صدور گذرنامه در کشور را حدود چهار برابر از نظر تجهیزات و نیروی انسانی افزایش داده‌ایم و همکاران در سه شیفت کاری در بخش گذرنامه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه صدور گذرنامه زیارتی از اول ماه محرم شروع شده است، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه میزان تقاضاها برای گذرنامه زیارتی به ۵۰ هزار عدد افزایش پیدا کرده است.

سردار ذوالقدر در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه در حال حاضر از گذرنامه زیارتی فقط در ایام محرم و صفر می‌توان استفاده کرد، خاطر نشان کرد: مدت اعتبار این گذرنامه‌ها پنج ساله است و می‌خواهیم با مقامات عراقی رایزنی کنیم که از این گذرنامه‌ها در طول دیگر ماه‌های سال نیز بتوانیم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بازه زمانی در نظر گرفته شده برای صدور گذرنامه‌های زیارتی بین ۵ تا ۷ روز است، گفت: این امکان فراهم شده است که هنگامی که گذرنامه زائران چاپ می‌شود برای آنها پیامک صادر می‌شود و ظرف یک الی دو روز بعد این گذرنامه به دست آنها می‌رسد.

به گفته رئیس پلیس گذرنامه فراجا، اتباع خارجی مقیم ایران با دفترچه اقامت که برای آنها صادر می‌شود، بدون اخذ روادید می‌توانند به عراق سفر کنند.

ذوالقدر با بیان اینکه مشمولان می‌توانند برای سفر به عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی درخواست گذرنامه زیارتی کنند، ادامه داد: دانشجویان، طلاب و محصلان در این ایام برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی نیازی نیست که وثیقه‌ای تهیه کنند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا