ورزشی

دنبال تغییر نگرش ۱۰ ساله تیم ملی هستم/ قرقیزستان حریف آسانی نبود


به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از پیروزی پنج بر یک تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان گفت: ایتدا درباره دو موضوع می‌خواهم صحبت کنم. اول اینکه هواداران خوب قرقیزستانی و ایرانی برنده واقعی بازی بودند چون جو بسیار خوبی در استادیوم حاکم کردند. تماشاگران از بازی لذت بردند. خیلی‌ها می‌گویند قرقیزستان ضعیف است اما این طور نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: دلیلش این است حدود ۶ ماه قبل با روسیه بازی کردند و تا دقایق پایانی در شرایطی که یک بر یک مساوی بودند، در نهایت ۲ بر یک باختند.

او درباره عملکرد بازیکنان تیم ملی ایران تصریح کرد: از بازیکنان خوب تیم ملی تشکر می‌کنم که با انگیزه بالایی بازی کردند. مواردی که مدنظر ما بود و در تمرینات انجام دادیم، در زمین به بهترین شکل پیاده کردند.

سرپربی تیم ملی ایران درباره میزان انگیزه بالای ایران برای این بازی و برنامه تیمش در آینده در جهت آماده‌سازی جام ملت‌های آسیا توضیح داد: تیم ملی ایران در ۱۰ سال گذشته با نگرش دیگری بازی می‌کرد. در این سه ماه که من آمدم دنبال این بودیم نگرش و نوع بازی تیم را عوض کنیم چون من هر جا مربیگری کردم، دنبال فوتبال هجومی بودم. دنبال این هستیم همین تاکتیک را در تیم ملی پیاده کنیم اما در این بازی‌ها ۲ گل خوردیم که باید آن را آنالیز کرده و ضعف‌های خود را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: دنبال این هستیم هر بازی بهتر شویم و در این بهتر شدن بازیکنان بزرگ تیم باید به ما کمک کنند. در این تورنمنت نشان دادند بازیکنان ما در سطح بالایی هستند ولی با همه توانشان بازی کردند. هدف‌گذاری ما در ابتدا فوتبال هجومی و سپس ایجاد یک ساختار منظم است تا در ساختار تیمی مشکلات خود را برطرف کنیم.

قلعه‌نویی درباره آنالیز ازبکستان و بازی با این تیم در فینال یادآور شد: این تیم در ۱۰ سال گذشته هم در رابطه با زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرده و هم از نظر فنی روی تیم‌های پایه‌اش خیلی خوب کار کرده است. دنبال این هستند در آسیا ارتقا پیدا کنند.

او در خصوص اینکه قرقیزستان مقابل روسیه دو بر یک شکست خورد اما روس‌ها برابر ایران یک – یک کردند با خنده پاسخ داد: فوتبال چرا ندارد؟!

او افزود: برزیل در جام جهانی به میزبانی خودش هفت گل از آلمان خورد. قشنگی و جذابیت فوتبال به همین نتایج است‌. هرچند ما مقابل روسیه یک – یک کردیم اما موقعیت‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم آن بازی را هم ببریم اما چیزی که در این چند روز در قرقیزستان دیدم هم مردمش و هم مسئولانش دوست دارند فوتبال پیشرفت کند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا