اقتصادی

تفاهم‌نامه خرید بلندمدت غلات بین ایران و روسیه

تفاهم‌نامه خرید بلندمدت غلات بین ایران و روسیه


به گزارش خبرگزاری مهر، با اعلام وزارت جهاد کشاورزی، این تفاهم‌نامه در حاشیه جلسه قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی و معاون وزیر کشاورزی روسیه که با حضور شرکت‌های بزرگ تأمین‌کننده غلات برگزار شد، به امضا رسید.
در این نشست همچنین در خصوص حل مشکلات و مسائل لجستیکی و نیز به اشتراک گذاری دانش فنی تولید خوراک دام و طیور بر اساس نهاده‌های موجود در منطقه با هدف کاهش وابستگی به نهاده‌های سنتی و ایجاد تنوع در مبادی واردات کالای اساسی تبادل نظر شد.
با هدف توسعه روابط تجاری ایران و روسیه در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی به وزارت جهاد کشاورزی هیأت تجاری از بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی به ریاست قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در حوزه تجارت عازم مسکو شده است.
جلسات مشترکی در این سفر با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ شرکت و هلدینگ صنایع غذایی ایران با اتحادیه‌ها، تشکل‌های کشاورزی و صنایع غذایی و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای روسیه برگزار و محصولات تولیدی صادراتی ایران به متقاضیان روسی معرفی شد.

در این سفر همچنین سازمان دامپزشکی ایران و سرویس فدرال نظارت بر بهداشت دامی و گیاهی روسیه توافقنامه‌ای را امضا کردند که بر مبنای آن صادرات لبنیات و آبزیان از کشورمان به روسیه تسهیل می‌شود.
این توافقنامه بین نوروزی و سرگی دانکورت رؤسای این دو سازمان و در حضور علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو به امضا رسید.

استقرار گروههای بازرسی و قرنطینه در مرزها عنوان این تفاهم‌نامه است و در چارچوب آن مشکلات دامپزشکی در روند صادرات محصولات لبنی و آبزیان ایران کاهش می‌یابد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا