استان ها

صنایع مرکزی نگاه ویژه ای به کاهش اعتیاد داشته باشند


به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر پنج شنبه در نشست مجمع خیرین یاریگران زندگی استان مرکزی اظهار داشت: هر کجا که کار را به مردم سپردیم، خروجی که کسب کردیم به نتایج مطلوب و مؤثر منجر شد و بسیار خرسندیم که امروز مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان مرکزی برای کمک به ایجاد ساختار مناسب برای مشارکت همه‌جانبه در طرح‌های پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اعتیاد آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: خیرین استان مرکزی در عرصه‌های مختلف در موضوعاتی که اعتبارات دولتی پاسخگوی پیشگیری و مقابله با بحران نیست همواره کمک حال ما بوده‌اند. برای بازگرداندن معتادین به چرخه زندگی دوباره، اقدامات مختلفی صورت گرفته است ولی وجود یک کانون تخصصی مردم محور در استان در این حوزه حس می‌شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: اعتیاد آنقدر فراگیر است که اگر فکری به حالش نکنیم همه عرصه‌ها را در بر می‌گیرد. با توجه به پیری جمعیت و سیاه چاله جمعیتی که استان در آن قرار گرفته است، اهمیت مقابله با اعتیاد چند برابر شده است.

نظری با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان شاه‌راه مواصلاتی کشور در مسیر قاچاق کالا و مواد مخدر قرار گرفته است افزود: ما در استان در مبارزه با مواد مخدر در یک جدال ناخواسته و نابرابر هستیم چراکه نه مبدا و نه مقصد قاچاق هستیم ولی در مسیر قاچاق قرار گرفتیم که متأسفانه چند روز گذشته نیز یک شهید در این راه دادیم و این شرایط، تلاشی همگانی در بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر در کل کشور را می‌طلبد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۸۰۰ صنعت در استان مرکزی گفت: بعضی از این صنایع در منطقه و آسیا بی‌نظیر هستند و می‌توانند در راستای مسئولیت اجتماعی خود کمک بسیاری در بحث پیشگیری و مقابله با مواد مخدر داشته باشند. ما باید از صفر تا صد این حوزه یعنی در پیشگیری، درمان و بازتوانی افراد گرفتار در این آسیب تمام همت خود را به خرج دهیم.

ضرورت بهره گیری از روش‌های علمی برای مهار اعتیاد

اکبر شایسته فرد، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار شیوع شناسی ۷۰ هزار معتاد در این استان شناسایی شده که ۱۰ درصد از این تعداد را بانوان را تشکیل می‌دهند. با توجه به این آمار باید برای مهار و کنترل اعتیاد، برنامه ریزی ها و اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم.

شایسته فرد افزود: استان مرکزی در زمینه علم و دانش از جایگاه خوبی برخوردار است و باید برای مهار و کنترل اعتیاد از روش‌های علمی بهره‌گیری ویژه صورت گیرد و همچنین هرچه زودتر برای مردمی سازی این حوزه قدم برداریم.

در پایان این نشست، اولین دوره انتخابات هیأت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان مرکزی با حضور علیرضا نبی، رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور برگزار شد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا