ورزشی

قضاوت‌های جنجالی در کارنامه داور دیدار پرسپولیس – الدحیل

قضاوت‌های جنجالی در کارنامه داور دیدار پرسپولیس – الدحیل


به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الدحیل در هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید روز سه شنبه ۱۴ آذر از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران رو در روی یکدیگر قرار گیرند. امتیاز این دیدار برای شاگردان یحیی گل محمدی و به منظور قطعی شدن صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها بسیار مهم است و آنها محکوم به پیروزی در این دیدار هستند تا جواز صعود خود را قطعی کنند.

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا قضاوت این بازی بر عهده «لیدا جامپی» از ژاپن خواهد بود. این داور ژاپنی چند دیدار جنجالی را در لیگ کشورش قضاوت کرده که با تصمیماتی که گرفته حرف و حدیث‌های زیادی را به وجود آورده است.

در سال ۲۰۰۹ در دیدار تیم‌های توکیو وردی و «ساگان توسو»، او در ثانیه ۹ بازی «ساتوشی سوگاوارا» بازیکن تیم توکیو را با کارت قرمز اخراج کرد. پس از این تصمیم، جنجالی در بازی به وجود آمد که با واکنش‌های زیادی همراه بود.

در سال ۲۰۱۶ و در دیدار بین تیم‌های هیروشیما و «گامبااوزاکا»، ۱۲ دقیقه پس از آغاز نیمه دوم یک ضربه پنالتی به سود گامبااوزاکا اعلام می‌کند که پس از پایان بازی، کارشناسان داوری و رئیس کمیته داوران وقت فدراسیون فوتبال ژاپن اعلام می‌کنند که تصمیم او اشتباه بوده و حتی تصمیم به کنار گذاشتن او از جمع داوران فوتبال ژاپن گرفتند که پس از مدتی از تصمیم خود صرف نظر کردند.

این داور در سال ۲۰۱۷ و در دیدار تیم‌های «جوبیلو ایواتا» و ویسل کوبه در دقیقه ۲۴ بازی مدافع ویسل کوبه مرتکب خطای هند می‌شود که داور آن را اعلام نمی‌کند اما در پایان بازی، بسیاری از کارشناسان داوری از قضاوت جامپی گلایه مند بودند و حتی برخی از رسانه‌های اسپانیا نیز به اشتباه این داور ژاپنی پرداختند.

با این حال و طبق تصمیم AFC او باید دیدار حساس پرسپولیس و الدحیل را قضاوت کند و باید دید که قضاوت او به دور از اشتباه خواهد بود یا خیر.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا