سیاسی

هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی وزراتخانه‌های خارجه ایران و ازبکستان

هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی وزراتخانه‌های خارجه ایران و ازبکستان


به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی وزراتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در شهر تاشکند برگزار شد.

در این نشست که به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و بهرام‌جان اعلایف، معاون اول وزرات خارجه ازبکستان برگزار شد، آخرین وضعیت و چشم انداز همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. طرفین ضمن اشاره به روابط رو به رشد دو کشور، بر برگزاری منظم رایزنی‌های سیاسی با هدف تسریع همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون تأکید کردند.

علی باقری گفت: باید با توجه به ظرفیت‌های موجود، اهتمام بیشتری برای توسعه مناسبات فی ما بین در ابعاد و حوزه‌های مختلف داشته باشیم. برای تقویت همکاری‌ها، هیچ محدودیتی نداریم.

اعلایف نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، رشد کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری را با وجود تحریم‌ها باعث مباهات دانست.

او در ادامه از آمادگی کشورش برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر شانگهای، سازمان همکاری اسلامی، اکو، عدم تعهد و سازمان ملل خبر داد.

در چارچوب رایزنی‌های سیاسی ایران و ازبکستان، عصر دوشنبه ۹ بهمن ماه علی باقری با عصمت الله ارگاشف، نماینده رئیس جمهور ازبکستان در امور افعانستان دیدار نمود.

در این دیدار بر همکاری کشورهای منطقه برای حمایت از توسعه، صلح، ثبات و امنیت در افغانستان تأکید شد.

طرفین اهمیت تشکیل دولت فراگیر، متشکل از همه اقوام و گروه‌ها در افغانستان را تصریح کردند.

باقری، همگرایی تمامی کشورهای منطقه برای مقابله همه جانبه و فراگیر با پدیده شوم تروریسم و اشاعه آن در منطقه را ضروری دانست.

عصمت‌الله ارگاشف نیز با تاکید بر اهمیت تشریک مساعی و تبادل نظر مستمر کشورهای همسایه، توجه به واقعیت‌های میدانی افعانستان و راهکارهای برون رفت از این بحران را تشریح کرد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا