ورزشی

حسین عبدی: رفتار داور برایم عجیب بود/ به بازیکنانم افتخار می‌کنم

حسین عبدی: رفتار داور برایم عجیب بود/ به بازیکنانم افتخار می‌کنم


به گزارش خبرنگار مهر، حسین عبدی پس از شکست سه بر صفر تیم فوتبال نوجوانان ایران مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا گفت: فکر می‌کنم ما نتوانستیم در سه روز گذشته به خوبی تیم را برای این بازی آماده کنیم. ما باید خیلی بیشتر از اینها تلاش کنیم. اتفاقاتی در این بازی رخ داد که این را به ما نشان داد.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران افزود: برای مثال ما در این بازی گاهی اوقات خسته بودیم و انرژی‌مان کاهش پیدا کرده بود. تمرکز ذهنی هم کاهش یافته بود. گل‌هایی که خوردیم غیرمنتظره بود و ما بازی را واگذار کردیم. من باید به ژاپن و بازی خوب آنها و صعودشان به مرحله بعدی که فینال است را تبریک بگویم. من امیدوارم آنها در فینال بازی خوبی را انجام دهند.

او درباره جریان این دیدار تاکید کرد: فکر می‌کنم پس از گل اول و دوم می‌توانستیم با زدن گل به بازی برگردیم. به هر حال در این بازی دو بازیکن خود را به دلیل دریافت دو کارت زرد در بازی‌های قبلی در اختیار نداشتیم. بعضی از بازیکنان هم نمی‌توانستند بازی را به دلیل خستگی به طور کامل ادامه دهند. نبودن آنها برای ما مشکل ساز شد.

عبدی ادامه داد: ما در طول بازی به خصوص نیمه اول شانس گلزنی داشتیم اما توپ را وارد دروازه نکردیم.

او با انتقاد از شیوه داوری این دیدار تصریح کرد: برایم سوال است چطور کمک داور با وجود فاصله ۵۰ یاردی از صحنه‌های توپ اعلام خطای هند یا هر خطای دیگری می‌کرد در صورتیکه داور مسابقه فاصله دو متری با صحنه‌ها داشت. من واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. من باید صحنه‌های بازی را دوباره ببینم. در مجموع این بازی بسیار زیبایی بود و همه باید از آن لذت ببرند. فوتبال برای حفظ بازی جوانمردانه انجام می‌شود و داور هم باید نسبت به همه بازیکنان این موضوع را رعایت کند. بعد از دو گلی که ژاپن زد مسائلی رخ داد که من حتی به بازیکنان ژاپن آب هم دادم که کمی استراحت کنم و آرامش هم پیدا کنند اما انتظار می‌رفت داور باید نسبت به همه حفظ می‌کرد.

عبدی با انتقاد از رفتار داور گفت: من در یکی از صحنه‌ها دیدم داور روی یکی از بازیکنان ما فریاد کشید. من واقعاً نفهمیدم چرا داور باید فریاد بزند که من گفتم چرا سر بازیکنانم داد می زنی؟ باید به بازیکنان در این سن انگیزه و آموزش داد. در مجموع باید بگویم ژاپن خیلی خوب بازی کرد و به فینال رسید.

او ادامه داد: ما باید برای جام جهانی که صعود کردیم بهتر شویم. به هر چهار تیم که از آسیا به جام جهانی صعود کردند هم تبریک می گویم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران ادامه داد: سوال خوبی درباره نتیجه بازی با ژاپن پرسیدید. بله این فوتبال است و اتفاق افتاد که ما سه گل خوردیم اما به این توجه کنید که ما در هشت ماه گذشته در امارات توانستیم با عربستان سعودی دو بازی خیلی خوب انجام دهیم. شرایط حمایت از تیم‌ها با هم فرق می‌کند. من برایم سوال است که چرا پول‌های ما از سوی فیفا نمی‌آید. این فوتبال است و باید شرایط جوانمردانه رعایت شود. تحریم‌های اینچنینی در فوتبال به ضرر ما شد. به هر حال ما ایرانی هستیم و باید تمام این تحریم‌ها را فراموش کنیم و باید خودمان را برای بازی‌های پیش رو آماده کنیم. ما همیشه باید آماده باشیم. ما باید از فوتبال لذت ببریم. از روز ابتدایی تا پایان رقابت‌ها باید از حضور در رقابت‌ها لذت ببریم. شاید بعضی تیم‌ها کامل نبودند و شاید بعضی تیم‌ها مشکل داشتند اما به هر حال فوتبال است و باید جریان داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: به هر حال ما چهار تیم نماینده آسیا در جام جهانی هستیم و باید توانایی‌های خود را نشان دهیم. ما فقط برای ایران یا ژاپن و کره و ازبکستان بازی نمی‌کنیم بلکه همه ما تیم‌ها آسیا هستیم. فلسفه من این است ما برای تایلند، عمان، سوریه و… بازی خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران در پایان گفت: این بازی خیلی جالبی بود. پنالتی در آن رقم نخورد و ما نتوانستیم گل بزنیم اما آب و هوا هم شرایط خاصی داشت. این فوتبال است. در بازی وقتی گل اول را می‌زنید دنبال گل دوم هستید. گل اول خیلی مهم است. ما باید تا پایان بازی بهترین خودمان باشیم. من به بازیکنان افتخار می‌کنم. آنها مایه غرور هستند. ما باید خیلی سخت‌کوشانه رفتار کنیم تا بتوانیم در جام جهانی موفق باشیم و بازی‌های خوبی را ارائه دهیم. باید از همه اهالی رسانه و همچنین میزبانی تایلند تشکر ویژه داشته باشم.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا