سیاسی

ارسال تسلیحات آمریکا به تل آویو حتی یک ساعت قطع نشده است

ارسال تسلیحات آمریکا به تل آویو حتی یک ساعت قطع نشده است

نشست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با سفرای خارجی و رؤسا و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه با هدف تشریح دیدگاه‌ها، رویکردها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پایان تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه و کمک به حفظ امنیت در منطقه برگزار شد.

امیرعبداللهیان ضمن تبیین دیدگاه کشورمان در ارتباط با ماهیت بحران جاری و حمایت از ملت مظلوم فلسطین در چارچوب حق مشروع آنان در مقابله با اشغالگری، تلاش‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ ظالمانه علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه غربی، رفع محاصره غزه، ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه و جلوگیری از کوچاندن فلسطینیان از غزه را تشریح کرد.
وی ابراز امیدواری کرد با به ثمر رسیدن تلاش‌های به عمل آمده برای تحقق آتش بس، کشتار بی‌رحمانه شهروندان و زنان و کودکان بی‌دفاع غزه و کرانه متوقف شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این نکته که عملیات الاقصی یک طراحی، تصمیم و اجرای کاملاَ فلسطینی بود، گفت رژیم صهیونیستی در سایه ناتوانی برای مقابله با نیروهای مقاومت، به انتقام‌جویی از مردم بی دفاع غزه و کرانه غربی دست زد که نتیجه آن ارتکاب نسل‌کُشی و جنایت جنگی و کشتار بیش از ۱۴ هزار شهروند فلسطینی بوده که ۷۰ درصد آن از کودکان و زنان و سالخوردگان بوده اند.

امیرعبداللهیان ارسال پیام‌های متعدد آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران جهت فراخواندن گروه‌های مقاومت به خویشتنداری را با حمایت تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی در تعارض کامل دانست و افزود، اولاً جمهوری اسلامی ایران در منطقه هیچ گروه نیابتی ندارد، ثانیاً در طول ۴۶ روز گذشته ارسال تسلیحات نظامی آمریکا به تل‌آویو حتی یک ساعت قطع نشده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به رایزنی‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف از جمله رییس جمهور کشورمان با مقامات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و نیز نامه رییس جمهور به ۵۰ تن از سران کشورها اشاره کرد و افزود، در همه دیدارها، پیام‌ها و گفتگوهای دیپلماتیک رییس جمهور و اینجانب با همتایان خارجی و مقامات بین‌المللی، جلوگیری از گسترش دامنه جنگ، ایجاد آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه مورد تاکید و توجه اصلی بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی و آمریکا در تحقق دستاورد نظامی در ۴۶ روز جنگ علیه غزه، به طرح‌های سیاسی پشت پرده سیاسی آنان برای مرحله پس از جنگ اشاره کرد و با تأکید بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود، راه حل کامل بحران فلسطین را در برگزاری همه‌پرسی با حضور همه ساکنان حقیقی ملت فلسطین دانست و افزود ابعاد این ایده توسط جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد رسماً به ثبت رسیده است.

امیرعبداللهیان در پایان ضمن تشکر از دبیر کل سازمان ملل برای انجام اقدامات دیپلماتیک سازنده، رییس سازمان صلیب سرخ جهانی برای تلاش جهت رساندن کمک به مردم غزه و نیز برخی کشورهای عربی و اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین و تسهیل کمک رسانی به آنها و تلاش برای برقراری آتش بس، افزود: ما پس از پایان جنگ نیز به تلاش‌های خود برای محاکمه آمران و عاملان این جنایات در محاکم بین‌المللی ادامه خواهیم داد.
نشست امیرعبداللهیان با سفرا و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا