ورزشی

گفتگوی مهر با مربی صربستانی واترپلو/ حضور در ایران یک فرصت است

گفتگوی مهر با مربی صربستانی واترپلو/ حضور در ایران یک فرصت است

به گزارش خبرنگار مهر، کمتر از یک ماه از آغاز همکاری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با مربی جدید صربستانی می گذرد. «دژان میلاکوویچ» به دنبال پایان همکاری تقریبا ۸ ساله «الکساندر چیریچ» با این فدراسیون به ایران آمد تا بر اساس توافق صورت گرفته، به عنوان مدیر فنی کنار تیم ملی واترپلو باشد و سرمربی ایرانی این تیم را در بازی های آسیایی همراهی کند.

این بازی ها به نوعی آزمون «دژان میلاکوویچ» است و ملاک عمل برای تمدید یا عدم تمدید قرارداد و ادامه همکاری با او؛ این مربی صربستانی البته تاکید دارد که بیشتر از قرداد و جزئیاتش به فکر تیم ملی واترپلو است و ارتقا سطح فنی و عملکرد این تیم که در این صورت می تواند به نتیجه گیری در هانگژو امیدوار باشد.

«دژان میلاکوویچ» که به واسطه همکاری با سنگاپور شناخت خوبی از واترپلو آسیا و کشورهای این قاره از جمله ایران دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر همکاری با واترپلو ایران را یک فرصت برای خود دانست و گفت: تیم ملی واترپلو ایران یکی از بهترین تیم های آسیا به حساب می آید، بنابراین حضور در ایران را یک فرصت برای خود در نظر گرفتم. قطعا همکاری با ایران و حضور داشتن کنار اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی ایران فرصت خوبی برای من است.

وی در مورد چگونگی دریافت پیشنهاد همکاری از فدراسیون شنا و شیرجه و واترپلو یادآور شد: «الکساندر چیریچ» از دوستان صمیمی من است. رئیس فدراسیون ایران (محسن رضوانی) با من از طریق او ارتباط برقرار کرد. در واقع چیریچ باعث آشنایی و ارتباط من و فدراسیون شنا ایران شد و در نهایت با بررسی هایی که داشتم تصمیم گرفتم به پیشنهاد مطرح شده پاسخ مثبت بدهم.

مدیر فنی تیم ملی واترپلو ایران که در آغاز به کار خود باید این تیم را برای حضور در بازی های آسیایی هانگژو آماده کند با یادآوری عملکرد ایران در دوره پیشین این بازی ها که با کسب مدال برنز همراه بود، گفت: تیم ملی واترپلو ایران در آخرین دوره بازی های آسیایی بسیار موفق ظاهر شد اما قطعا برای دوره جدید بازی ها شرایط متفاوت است چراکه ترکیب تیم جدید است. بازیکنانی در اختیار داریم که حدس میزنم اولین تجربه حضورشان در بازی های آسیایی به حساب می آید.

گفتگوی مهر با مربی صربستانی واترپلو/ حضور در ایران یک فرصت است

«دژان میلاکوویچ» صربستانی از نیمه تیر همکاری با فدراسیون شنا را به عنوان مدیر فنی تیم ملی واترپلو آغاز کرد

وی در این زمینه ادامه داد: بنابراین مهم ترین هدف این است که سطح تیم ملی را با کمک یکدیگر ارتقا دهیم تا بتوانیم بهترین عملکرد ممکن را در بازی های آسیایی داشته باشیم. برای شخص من این موضوع بسیار حائز اهمیت است که اگر همه یک تیم باشیم و یک هدف مشخص را دنبال کنیم، حتما می توانیم به نتایج بازی های پیش رو امیدوار باشیم.

میلاکوویچ که آغاز همکاری اش با ایران بر اساس قراردادی کوتاه مدت و تا بازی های آسیایی است، در خصوص تمدید قراردادش تصریح کرد: هنوز راجع به جزئیات تیم و همچنین قرارداد صحبت زیادی انجام نشده است. در حال حاضر بیشترین تمرکزمان را روی ارتقا تیم و چگونگی حضور در بازی های آسیایی است. بعد از پایان بازی های آسیایی فرصت بیشتری داریم تا به موضوعات دیگر نیز فکر کنیم.

این مربی صربستانی همچنین در مورد ارزیابی خود از عملکرد بازیکنان تیم ملی واترپلو ایران طی مدت زمان کوتاهی که از حضورش در ایران می گذرد، گفت: از نظر من قطعا این تیم استعداد های زیادی دارد. فکر می کنم برای دو ماه آینده برنامه بسیار خوبی پیش بینی شده است. در حال حاضر هم با تمرینات مستمر و فشرده، روز به روز پیشرفت می کنیم.

مدیر فنی تیم ملی واترپلو تاکید کرد: استعداد های زیادی در تیم ملی ایران وجود دارند. همه در کنار هم باید در خدمت تیم باشیم و بازیکنان خودشان را از نظر فیزیکی و ذهنی برای مسابقات پیش‌رو تقویت کنند. در پایان صحبت هایم باید بگویم تیم قوی داریم و همه برای رسیدن به اهداف شخصی و تیمی تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا برای ماه‌های پیش رو بهترین عملکرد رو داشته باشیم.

دژان میلاکوویچ در پایان از برنامه های پیش رو برای تیم ملی واترپلو ایران سخن گفت: اینجا اهداف اصلی و کوتاه مدتمان این است که از ابعاد مختلف کار خود را ارتقا بدهیم و در مسابقات رسمی شرکت کنیم، هم اکنون در بهترین شرایط و وضعیت خود هستیم تا تیم را بهبود ببخشیم. در حال حاضر تیم ملی دوم صربستان را برای کمپ تمرینی مشترک در تهران داریم که در آن به بازی های رسمی خواهیم پرداخت و قطعا به بهترین شکل ممکن برای بهبود و پیشرفت خودمان استفاده میکنیم. بعد از آن حدود ۳ هفته آماده سازی در تهران داریم و سپس در اواسط مرداد ماه قصد داریم کمپ تمرینی در صربستان بزنیم و حدود ۲ هفته و نیم را در آنجا سپری خواهیم کرد، بعد از آن به تهران برمیگردیم و در صورت فراهم شدن شرایط یک اردوی خارجی دیگر خواهیم داشت.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا