اجتماعی

انهدام باند ۷ نفره سارقان مسلح در شهرستان ری


به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد قاسم طرهانی بیان داشت: یک دستگاه خودرو نیسان باری حاوی قطعات مکانیکی در موقعیت حسن آباد فشافویه در حال تخلیه بار بوده یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ خلاف جهت مقابل خودرو نیسان توقف کرده و پس از پیاده شدن ۵ نفر با در دست داشتن یک قبضه سلاح شکاری اقدام به تهدید و تیراندازی به سمت راننده خودرو کرده و خودرو نیسان حاوی بار را به سرقت برده و از صحنه متواری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پرونده در کلانتری تشکیل و سپس به پلیس آگاهی این فرماندهی ارجاع شد و تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت آغاز شد، در بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته هویت یکی از سارقان با به‌کارگیری اقدامات خاص و استفاده از تجهیزات خاص پلیسی شناسایی شد.

سرهنگ طرهانی بیان کرد: با توجه به وقوع سرقت مشابه از شهرک صنعتی فشافویه مبنی بر سرقت حدوداً ۲۰ میلیارد ریال قطعات مسی به این شیوه و شگرد توجه کارآگاهان پلیس آگاهی را به خود جلب کرد و در بررسی صحنه جرم و سرنخ‌های بجا مانده از سارقان هویت تعدادی از آنها مشخص شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: سرانجام پس از تعقیب و مراقبت شبانه روزی و انجام هماهنگی‌های لازم، عوامل عملیات پلیس آگاهی این فرماندهی به همراه عوامل تجسس کلانتری‌های تابعه به ۷ موقعیت جهت دستگیری اعزام و سپس در چند عملیات ضربتی ۷ متهم در مخفیگاهشان در نقاط مختلف شهرستان ری و شهرهای همجوار دستگیر و ۴ قبضه سلاح بادی، یک دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده در ارتکاب جرایم کشف و به مقر پلیس منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در ابتدا منکر بزه انتسابی شدند اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به بزه ارتکابی و ۴ فقره سرقت مسلحانه معترف شدند و مال باختگان پس از شناسایی به پلیس آگاهی دعوت و پس از تکمیل پرونده و انجام تحقیقات تخصصی به دادسرای شهرری اعزام شدند.

سرهنگ طرهانی با بیان اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس می‌باشد، تصریح کرد: شهرستان ری نقطه امنی برای جولان سارقان و هنجار شکنان نیست و قاطعانه برابر قانون با اینگونه افراد برخورد خواهد کرد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا