ورزشی

مرور بهترین لحظات مسابقات پاراوزنه‌برداری جهان/ جای خالی «سیامند»

مرور بهترین لحظات مسابقات پاراوزنه‌برداری جهان/ جای خالی «سیامند»


به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، کمیته پاراوزنه‌برداری IPC در گزارش «مرور بهترین لحظات رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ – دبی»، درخشش مردان ایران در دسته‌های ۱۰۷ و ۱۰۷+ کیلوگرم را قابل توجه عنوان کرد.

در این گزارش آمده است:

بدون شک، جای زنده‌یاد سیامند رحمان اسطوره ایرانی پاراوزنه‌برداری جهان و پارالمپیک در رقابت‌های قهرمانی جهان ٢٠٢٣ – دبی خالی بود. اما مردان پاراوزنه‌برداران ایران به خوبی ثابت کردند که راه او را ادامه خواهند داد و در آستانه بازی‌هـای پاراآسیایی هانگژو، زنگ خطر را برای رقبای‌شان به صدا درآوردند.

در دسته فوق‌سنگین رقابت‌های دبی، احمد امین‌زاده با مهار وزنه ٢۵۵ کیلوگرمی از عنوان قهرمانی جهان خود دفاع کرد تا گام امیدوارانه دیگری برای نزدیک شدن به رکورد ٣٠٠ کیلوگرمی سیامند رحمان، رکورددار فوق‌سنگین بازی‌های پارالمپیک ٢٠١۶ ریو با مهار ٣١٠ کیلوگرم، بردارد.

همچنین علی‌اکبر غریب‌شاهی، با مهار وزنه ٢۴٨ کیلوگرمی نمایش قابل‌توجهی از قدرت ایران در سنگین‌وزن جهان ارائه داد و با یک کیلوگرم اختلاف، بالاتر از رقیب سنتی خود از مغولستان (۲۴۷)، باز هم بر سکوی نخست جهان ایستاد تا با امیدواری برای ادامه این موفقیت‌ روی صحنه بازی‌های پاراآسیایی برود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا