اقتصادی

افزایش ۳۰۰ مگاواتی مصرف برق نسبت به روز گذشته


به گزارش خبرنگار مهر، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران، حبیب قراگوزلو در ارتباط تلویزیونی گفت: روز گذشته مصرف برق از ۶۶ هزار مگاوات عبور کرد و رشد ۷ درصدی برق در کشور اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: روز گذشته در همین ساعت مصرف برق ۵۹ هزار مگاوات بوده است که در روز جاری به ۵۹ هزار ۳۰۰ مگاوات رسیده است که افزایش ۳۰۰ مگاواتی بار را پیش رو داشته ایم و باید آن را کنترل کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران اضافه کرد: خوشبختانه در وزارت نیرو ۱۴۰ اقدام اساسی در چهار حوزه تولید، انتقال، مصرف و فرهنگ سازی صورت گرفته است که از نمونه‌های بارز ین اقدامات می‌توان به احداث پست‌های انتقال اشاره کرد که در برق منطقه‌ای تهران ما احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت قم بود که کمک شایانی برای تأمین برق پایدار برتی مردم قم داشت و ولتاژ آن منطقه را به خوبی افزایش داد و قطعی‌هایی که سال گذشته به دلیل افت ولتاژ وجود داشت کاملاً برطرف کرد.

وی ادامه داد: اقداماتی دیگر در کل کشور انجام گرفته است که امیدواریم که با انجام آنها تابستان خوبی را با برق پایدار پشت سر بگذاریم.

قراگوزلو اضافه کرد: برای مدیریت مصرف برق با کمک مردم این شرایط دشوار را پشت سر می‌گذاریم و اکنون فرصت مناسبی است که مشترکان خانگی با استفاده از طرح پاداش مدیریت مصرف طرح یک مساوی با ۲۰ مشارکت کنند و با صرفه جویی مصرف برق تا ۲۰ برابر پاداش بگیرند و برق مردم عزیز را تأمین کنیم.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا