سیاسی

قانون جرایم رانندگی باید هر سه سال یک بار به روزرسانی شود

قانون جرایم رانندگی باید هر سه سال یک بار به روزرسانی شود


به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در توضیح جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس، گفت: این جلسه با موضوع رسیدگی به وضعیت گلوگاه‌های حمل و نقل برگزار شد که نمایندگانی از پلیس راهور، فراجا، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت دادگستری در آن حضور داشتند.

وی توضیح داد: یکی از مشکلات جدی در این حوزه، تردد ناوگان فاقد بارنامه در جاده‌های کشور است که به دلیل پایین بودن جرایم پیش‌بینی شده، این تخلف و حمل کالای قاچاق به صرفه است در حالی که قانون جرایم رانندگی از سال ۱۳۹۴ تاکنون تغییری نکرده است.

خضریان بیان کرد: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و مصوبه هیأت وزیران، قانون جرایم رانندگی باید هر سه سال یک بار به روزرسانی شود و میزان جرایم تخلفات رانندگی مطابق تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی افزایش پیدا کند اما متولیان امر به این موضوع توجهی نکردند و در واقع ترک فعل صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس در پایان با اشاره به جمع بندی این جلسه خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های مسئول گزارشی از اقدامات خود آماده کرده و مستندات انجام تکالیف قانونی خود را طی دو روز آینده به کمیسیون ارسال کنند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا