اقتصادی

تقاضای مصرف برق این هفته از ۷۰ هزار مگاوات عبور می‌کند

تقاضای مصرف برق این هفته از ۷۰ هزار مگاوات عبور می‌کند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش چشمگیر دما در اکثر نقاط کشور گفت‌: بر اساس پیش‌بینی سارمان هواشناسی، هفته گرمی پیش رو خواهیم داشت و بالطبع میزان نیاز مصرف برق کشور نیز بر اساس پیش‌بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق به بالاتر از ۷۰ هزار مگاوات خواهد رسید که عدد بسیار بزرگی است‌.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، میانگین دمای اکثر نقاط کشور تا ۱/۸ درجه در هفته آتی نسبت به هفته گذشته افزایش خواهد داشت و به ۴۰/۳ درجه خواهد رسید گفت: در هفته جاری در اکثر نقاط کشور به خصوص در مناطق جنوبی با افزایش دمای بی‌سابقه ای مواجه هستیم که بالطبع میزان استفاده از وسایل سرمایشی هم افزایشی خواهد شد و در نتیجه میزان تقاضای مصرف برق فراتر از ۷۰ هزار مگاوات خواهد رسید.
سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه در هفته پیش رو تداوم و ماندگاری هوای گرم موجب افزایش مصرف برق و در نتیجه افزایش بار شبکه و فشار مضاعف به نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق می‌شود از کلیه هموطنان درخواست کرد جهت تأمین برق مطمئن و پایدار برای کلیه مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است، از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند. همچنین برای سپری شدن باقیمانده روزهای گرم تابستان دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کرده و از روشنایی طبیعی در ساعات اوج مصرف روز بهره ببرند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه کلیه مشترکان خانگی در سراسر کشور با انجام راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق که به آنها اشاره شد می‌توانند ازدریافت قبوض سنگین جلوگیری کنند، گفت: در حال حاضر از میان صورت‌حسابهای قرائت شده، قبض برق ۱۵ درصد از مشترکان خانگی صفر و یا بستانکار شده یعنی مشمول پاداش صرفه جویی شده‌اند.

سخنگوی صنعت برق ضمن تشکر از هموطنانی که در این طرح شرکت کردند از دیگر مشترکان خانگی به خصوص پرمصرف‌ها هم که تاکنون به این طرح نپیوستند، گفت‌: مشارکت هر چه بیشتر مردم در طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق، این فرصت را به همگان خواهد داد تا با اندکی کاهش مصرف برق، از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه جویی نیز بهره‌مند شوند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا