استان ها

دسترسی بیشتر به کتاب از طریق توسعه زیرساخت‌های ارتباطی فراهم شود

دسترسی بیشتر به کتاب از طریق توسعه زیرساخت‌های ارتباطی فراهم شود


به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی بعد از ظهر دوشنبه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شیخ عبدالکریم زنجانی در منطقه محروم اسلام آباد زنجان اظهار کرد: جمهوری اسلامی به برکت انقلاب و خون شهدا جزو کشورهای پیشرو در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه شبکه گسترده‌ای از کتابخانه‌ها در کشور شکل گرفته است، ابراز کرد: ایران جزو کشورهایی است که تنوع زیادی در حوزه خدمات کتابخانه‌ها دارد و در کل کشور گسترده شده و آنچه امروز در این کتابخانه مشاهده کردید بخش کوچکی از این خدمات را به نمایش گذاشته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: در ارائه خدمات کتابخانه‌ها به مراکز استان‌ها بسنده نکردیم و فعالیت‌ها در در شهرهای مختلف، مناطق محروم و حاشیه شهرها نیز دنبال می‌کنیم و این موضوع به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است.

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه مخزن کتاب نیست بلکه یک مجموعه فرهنگی و هنری است، عنوان کرد: فعالیت کتابخانه‌ها می‌تواند تراز فرهنگی هر منطقه را جابه‌جا کند و علاوه بر راه‌اندازی محافل ادبی، محافل قرآنی و مخزن قرآنی راه‌اندازی کردیم و این ظرفیت قابل توسعه است.

رمضانی با اشاره به اینکه همه کتابخانه‌ها بخش کودک و نوجوان دارند، خاطرنشان کرد: در حوزه نوجوان و تولید محتوا برای این گروه سنی ضعف داریم و در این بخش به سمت مباحث علمی رفتیم و نوجوان را با اتاق علم پیوند دادیم.

وی تعداد کتابخانه‌های موجود در سطح کشور را ۳ هزار و ۸۰۰ باب برشمرد و گفت: رئیس جمهور تاکید کرد دسترسی به کتاب را افزایش دهید و با توجه به افزایش قیمت کتاب، برای دسترسی بیشتر، یکی از پیشنهادها در حوزه وزارت ارتباطات است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: باید دسترسی به اینترنت و واحدهای رایگان کتابخانه‌ها شکل گیرد و بتوانیم ارتباط فنی و آموزشی داشته باشیم.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا