سیاسی

حضور نیروهای فرامنطقه‌ای راتهدیدی برای همه کشورهای منطقه می‌دانیم


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت ملی روسیه حمایت می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای را تهدیدی برای همه کشورهای منطقه می‌دانیم، افزود: با حساسیت و جدیت تحولات در منطقه قفقاز را دنبال می‌کنیم و معتقدیم مناقشات در قفقاز باید با نقش‌آفرینی کشورهای منطقه حل و فصل شود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، با ارائه گزارشی از شورش مسلحانه اخیر در این کشور، اظهار کرد: روسیه در مقابل این شورش با قدرت عمل کرد.

پوتین همچنین با اشاره به شرایط در قفقاز، بر تبعات منفی اقدامات نیروهای فرامنطقه‌ای در این تحولات و لزوم حل و فصل مشکلات فی مابین از طریق همکاری و هماهنگی کشورهای همسایه تأکید کرد.

رؤسای جمهور ایران و روسیه همچنین با مرور روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری بر اجرای سریع توافقات تأکید کرده و مدل همکاری تهران- مسکو در حوزه کریدور شمال- جنوب را نمونه‌ای موفق برای تعامل دو کشور عنوان کردند که قابل تعمیم به سایر حوزه‌ها است.

تقویت روند آستانه در خصوص سوریه از دیگر محورهای مورد تأکید طرفین بود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا