سیاسی

نقش سردار سلیمانی در مبارزه با داعش قابل کتمان نیست

نقش سردار سلیمانی در مبارزه با داعش قابل کتمان نیست


به گزارش خبرگزاری مهر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه یک هفته پس از حادثه تروریستی کرمان، دومین بیانیه خود را در خصوص این حادثه تلخ تروریستی صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به دنبال حادثه تروریستی روز چهارشنبه ۳ ژانویه ۲۰۲۴ در شهر کرمان- ایران، گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) با انتشار اطلاعیه‌ای مسؤولیت این اقدام را بر عهده گرفت. این گروه در رسانه مجازی خویش اعلام کرد دو نفر از وابستگان به این گروه با منفجر کردن کمربندهای انتحاری خود، مرتکب این جنایت شنیع شدند.

بنا بر اعلام مراجع رسمی، در این حادثه ۹۳ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند. در بین شهدا ۱۴ نفر از اتباع خارجی وجود دارند.

این حادثه همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی صورت گرفته است. وی که چهره‌ای شناخته شده در مبارزه با تروریسم و داعش بود، در حالی که برای انجام یک مأموریت رسمی در عراق حضور داشت، با فرمان رئیس جمهور وقت آمریکا و توسط نیروی نظامی این کشور به شهادت رسید.

نقش و جایگاه سردار سلیمانی در مبارزه با داعش و نابودی این گروه قابل کتمان نیست. کینه و اقدام تروریستی گروه داعش در به شهادت رساندن عزاداران این شهید عزیز را نیز باید به منزله بغض، عصبانیت و انتقام این گروه از سردار سلیمانی تلقی کرد.

آمریکا در حالی مدعی مبارزه با داعش است که به اذعان مقامات سابق آمریکا، این کشور از به وجود آورندگان و حامیان گروه تروریستی داعش است. اما همزمانی عملیات تروریستی داعش در کرمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی حامل پیام و نکته مهمی است که نیازمند توجه است.

واقعیت آن است که با تلاش‌های سردار سلیمانی، داعش نابود شده بود، اما با ترور ایشان توسط ارتش آمریکا، اکنون داعش جسارت یافته است با انجام برخی اقدامات تروریستی حتی در میان مردم عادی، در جهت احیای خویش گام بردارد. از این رو باید گفت آمریکا با ترور سردار سلیمانی نشان داد حضور در منطقه خاورمیانه و داعیه مبارزه با تروریسم صرفاً یک شعار است.

از میان برداشتن سردار سلیمانی فرصت احیای مجدد داعش را فراهم کرده و مسؤولیت واقعی اقدامات تروریستی این گروه نیز بر عهده دولت ایالات متحده خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که هدف پدیده شوم تروریسم داعش صرفاً ملیت، نژاد یا کشور خاصی نیست. هرگونه اهمال یا نادیده گرفتن خطر این گروه تروریستی و سکوت در برابر حمایت‌های آمریکا و دیگران از این گروه، عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا