اجتماعی

توجه به زیست عفیفانه و مقابله با هنجارشکنی در مدارس

توجه به زیست عفیفانه و مقابله با هنجارشکنی در مدارس


به گزارش خبرگزاری مهر، در متن بیانه سی و هفتمین اجلاس سالانه رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، آمده است: آموزش و پرورش مهم‌ترین رکن پیشرفت و تعالی کشور، عامل کلیدی در تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین فصل مشترک مردم و حاکمیت است.

معلم مؤثرترین عنصر آموزش و پرورش و مدرسه اصلی ترین بستر ایجاد فرصت‌های یادگیری رشد دهنده در ساحت‌های ۶ گانه تربیتی است.

بر این اساس و به منظور تعالی و تحکیم جایگاه این نهاد مقدس، در نظام حکمرانی، اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور با تدبیر عالمانه شهیدان رجایی و باهنر، طراحی و اکنون در پایان سی و هفتمین دوره آن هستیم.

ما مدیران و رؤسای این نهاد مقدس، در جهت تحقق رهنمودها و منویات مقام عظمای ولایت و رهبری، ضمن قدردانی از وزیر اندیشمند و فرهیخته برای ایجاد این فرصت ارزشمند، اعلام می‌داریم:

۱- اقدام ضد اندیشه ایی، ضد اخلاقی و ضد بشریِ مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت بعضی دولت‌های اروپایی انجام می‌شود، نه تنها یک جنایت فرهنگی، بلکه هتک فضیلت، انسانیت و اخلاق است که طراح آن رژیم پلید صهیونیستی، با حمایت خبیثانه استکبار جهانی است. لذا ضمن محکومیت این عمل ناشایست اعلام می‌کنیم با عزمی راسخ، اراده‌ای مصمم و ایمانی استوار، آمادگی خود را برای ترویج معارف نجات بخش قرآن و عترت و پیاده سازی معارف تمدن ساز آن در سایه پیروی از اهل بیت علیهم السلام، تلاش می‌کنیم.

۲- نظام استکباری با طراحی جنگ تمام عیار ترکیبی، از تمام امپراتوری تبلیغات رسانه‌ای، آلوده کردن فضای مجازی، آموزش، سازماندهی و اعزام گروه‌های تروریستی و جنگ روانی و هزاران اقدام غیر انسانی برای ایجاد بی نظمی و اعمال خشونت علیه مردم و کشاندن دامنه درگیری‌ها به داخل مدرسه، بهره گرفته تا با ایجاد اختلال در نهاد تعلیم و تربیت و زمین گیر کردن معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور در مسیر سازندگی و بالندگی ایران عزیز، وقفه ایجاد نماید. لذا ما مدیران آموزش و پرورش با هوشیاری و بصیرت کامل، تمام تحرکات دشمن خبیث را زیر نظر داشته از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله تمام عیار با دشمن شناختی و فرهنگی استفاده می‌کنیم.

۳- حجاب و عفاف یکی از آموزه‌های ادیان الهی و از احکام مسلم قرآنی و یکی از عوامل اصلی سلامت اجتماعی و پایداری نهاد خانواده است که با عقاید، باورها، ارزش‌ها و آداب و رسوم مردمان این سرزمین عجین شده و یکی از مؤلفه‌های هویت ایرانی اسلامی انقلابی محسوب می‌شود. لذا در اجرای راهکارهای ۳/۱، ۳/۴ و ۳/۶ سند تحول بنیادین متعهد می‌شویم در جهت ترویج و تعمیق فرهنگ حیا، عفاف، زیست عفیفانه حجاب و پیشگیری از اقدامات هنجارشکنانه، از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نهاد تعلیم و تربیت، بهره گیری نماییم.

۴- در اجرای سند تحول بنیادین، و در مسیر تحقق مطالبات رهبری، بر اساس نقشه راه سند تحول، همه تلاش و جدیت خود را در همراهی و همکاری با برنامه‌های قرارگاه عملیاتی سازی سند تحول، معاونت‌ها، سازمان‌ها و مراکز ستادی به کار خواهیم گرفت.

۵- آغاز مهر، آغاز مهرورزی است، لذا ما رؤسای آموزش و پرورش، آغاز با شکوه و بی دغدغه مدارس کشور را با جلب مشارکت مردم، گروه‌های جهادی و دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی در جهت آماده سازی، تعمیر و تجهیز مدارس و تأمین معلم برای تمام کلاس‌های دولتی، وظیفه و تکلیف خود می‌دانیم و حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد تا اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

۶- آموزش، از حقوق اولیه انسانی و از عناصر کلیدی پیشرفت و تعالی کشور است، لذا ما مدیران آموزش و پرورش اعلام می‌کنیم در اجرای اصول قانون اساسی به خصوص اصل سی ام، تمام تلاش خود را برای بسط عدالت آموزشی و تربیتی و تحت پوشش بردن تمامی افراد لازم التعلیم و جذب کودکان بازمانده از تحصیل و توسعه سوادآموزی به کار گرفته و تمام ظرفیت‌های خود برای نگهداشت و آموزش آنها بسیج می‌نماییم.

۷- رویکرد تحولی وزارت آموزش و پرورش در اصلاح فرایند جذب، گزینش، استخدام و نگهداشت معلم گامی مهم در اجرای سند تحول و بهینه سازی روش انتخاب اصلح است، لذا ما مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، ضمن حمایت از این اقدام، و تاکید بر استمرار برنامه‌های تحولی در حوزه تربیت معلم از تمام ظرفیت‌های موجود برای انتخاب ارزیابان و عوامل اجرایی و اجرای دستورالعمل ارزیابی تکمیلی و حمایت از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی استفاده خواهیم کرد.

۸- برنامه محوری در تمام امور، قانون مداری در تمام زمینه‌ها و مردم داری و مدارا با والدین، شرکاء و حامیان نهاد آموزش و پرورش، به خصوص گروه‌های جهادی و خیرین مدرسه ساز و مدرسه یاران، از ارکان موفقیت و بهره وری مدیریت است و همواره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

۹- تقویت مدارس دولتی و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی، مطالبه رهبری از مصادیق بارز عدالت آموزشی و صیانت از حقوق مردم است که با خردمندی و احساس مسئولیت، زمینه تحقق آن را در سال تحصیلی آینده فراهم خواهیم کرد.

۱۰- اجرای برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی با هدف انسجام و ساماندهی فعالیت‌های پرورشی، تربیت بدنی و سلامت محور، بر اساس اهداف پایه‌ای ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی در همه مدارس دنبال می‌شود. در این راستا، رویکرد مشارکت فعال و حداکثری همه دانش آموزان و تشکل‌های دانش آموزی در اجرای امور مدرسه، تقویت رویدادها و اردوهای دانش آموزی، ایجاد زمینه گفتگو و رفع شبهات دانش آموزی، کنترل و مدیریت و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی در قالب برنامه نماد، اقامه نماز جماعت در مدارس طراحی و به طور مستمر مورد توجه خواهد بود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا