استان ها

۴۵درصد گندم استان سمنان در میامی تولید می‌شود

۴۵درصد گندم استان سمنان در میامی تولید می‌شود


به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا قاسمی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های هفته دولت میامی به میزبانی فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، ضمن بیان اینکه میامی یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی در استان سمنان محسوب می‌شود، ابراز کرد: در بخش کشاورزی طی ایام هفته دولت سال جاری در سراسر استان سمنان ۱۵۰ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه از این بین ۱۳۴ طرح عمرانی و ۱۶ طرح نیز اقتصادی هستند، افزود: یک هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال برای این طرح‌ها اعتبار هزینه شده است همچنین با بهره برداری از این طرح‌ها، برای ۹۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در سال زراعی جاری در استان ۷۶ هزار تن گندم تولید شده است، گفت: سال زراعی گذشته ۶۴ هزار تن تحویل گندم را از سوی کشاورزان استان سمنان شاهد بودیم که نشان می‌دهد تولید گندم استان در یک سال اخیر افزایش داشته است.

قاسمی با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۰ مجموع تولید تحویلی کشاورزان استان سمنان ۴۴ هزار تن بود که امروز این میزان با ۷۷ درصد رشد به بیش از ۷۶ هزار تن رسیده است، گفت: شهرستان میامی بیش از ۳۴ هزار تن از مجموع گندم‌های تولیدی استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد کل تولید گندم استان سمنان مربوط به شهرستان میامی است، بیان کرد: در بخش‌های مختلف شهرستان مراکز تحویل گندم خرید تضمینی و همچنین دانه‌های روغنی شرایط را برای کشاورزان تسهیل کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پرداخت وجه گندم مطالبه جدی کشاورزان است، گفت: یک هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان تحویل گندم کشاورزان به مراکز دولتی در استان سمنان است که از این میزان ۸۴۰ میلیارد تومان حدود ۷۴ درصد وجه این گندم‌ها پرداخت شده است.

قاسمی بیان کرد: با پیگیری‌ها و دستوری که رئیس جمهور درباره خرید تضمینی گندم صادر کرده، سازمان برنامه و بودجه قول مساعد را داده است که طی روزهای آتی بتواند اعتبارات خرید تضمینی گندم را تأمین تا به حساب کشاورزان واریز شود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا