اجتماعی

«شهدای نفس» جان دادند تا طبیعت زنده بماند

«شهدای نفس» جان دادند تا طبیعت زنده بماند


به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رضا رادان پیش از ظهر امروز روز پنجشنبه در نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست در اهواز با تقدیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط زیست کشور اظهار کرد: شهدای محیط زیست یا همان شهدای نفس در راهی قدم گذاشتند که جامعه متوجه اهمیت فوق العاده بالای محیط زیست شود.

سردار رادان تأکید کرد: همانگونه که رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس فداکاری کردند و جان دادند تا کشور حفظ شود؛ شهدای نفس ما هم جان عزیز خود را تقدیم کردند تا محیط زیست باقی بماند.

وی افزود: اگر طبیعت و محیط زیست ما جان نداشته باشد ما هم آینده‌ای نخواهیم داشت بنابراین شهدای محیط زیست ما جان دادند تا زیبایی‌های کشور حفظ شود و ما به آینده خود امیدوار باشیم.

سردار رادان به برگزاری کنگره شهدا در اهواز اشاره کرد و افزود: داستان شهدا و اثر وجودی آنها عجیب است، گویی شهدا هستند که جغرافیای برگزاری را شکل می‌دهند و چه زیبا است که نخستین کنگره شهدای محیط‌بان در روز پنجشنبه در هفته بسیج و آستانه ایام فاطمیه در خوزستان قهرمان، رقم می‌خورد.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به اینکه یاد شهدای همه عرصه‌ها همچون از شهدای کربلا گرفته تا شهدای دفاع مقدس، شهدای سلامت، شهدای حریم و حرام و شهدای عرصه نفس همیشه جاودانه است.

سردار رادان در ادامه سخنان خود، حزب الله لبنان را برگرفته و اثر پذیر از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران نشان داد که اثر امامت، امت و مکتب می‌تواند فراگیر باشد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در غزه و عملیات طوفان الاقصی افزود: رزمندگان حماس همه هیمنه اطلاعاتی و امنیتی صهیونیست‌ها را به شکل مفتضحانه زیر سوال بردند به طوری که فرماندهان اسرائیلی هنوز از شوک آن بیرون نیامده‌اند.

فرمانده انتظامی کشور بیان کرد: صهیونیست‌ها زمانی مدعی بود ممکن نیست پرنده‌ای در آسمانشان به پرواز درآید مگر در چتر دیده بانی آن‌ها باشد، همچنین ادعا می‌کردند روی زمین امکان نفوذ هیچ‌کسی از هفت لایه دفاعی آن‌ها وجود ندارد و اگر نفوذی صورت گیرد برگشتی در کار نخواهد بود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا