استان ها

۲۶ دانش‌آموز یزدی حافظ کل قرآن هستند/آغاز مسابقات دانش‌آموزی قرآن

۲۶ دانش‌آموز یزدی حافظ کل قرآن هستند/آغاز مسابقات دانش‌آموزی قرآن


به گزارش خبرنگار مهر، سعید غفاریان، عصر شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته بزرگداشت قرآن و عترت به تشریح برنامه های این هفته در آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: از ۱۱ تا ۱۷ آذر که به نام هفته بزرگداشت قرآن و عترت برگزار شده، بالغ بر ۲۶ عنوان برنامه شاخص در حوزه دانش آموزی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه هر روز از این هفته با یک عنوان نامگذاری شده است، افزود: امروز در نخستین روز از هفته بزرگداشت قرآن و عترت، در بیش از هزار مدرسه و ادارات آموزش و پرورش، محافل انس با قرآن کریم برگزار شده است.

غفاریان همچنین با اشاره به اینکه یک روز این هفته به نهج البلاغه و روزی نیز به صحیفه سجادیه اختصاص یافته است، عنوان کرد: آشنایی با این دو کتاب مهم همچنین آشنایی با سیره حضرت علی(ع) و امام سجاد(ع) در برنامه های شاخص در این حوزه پیگیری می شود.

وی همچنین از برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مدارس استان با حضور مبلغان حوزه علمیه قم و یزد خبر داد و گفت: مبلغان به سئوالات دانش آموزان به ویژه در حوزه عفاف و حجاب پاسخ خواهند داد.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان یزد همچنین از برگزاری جشن عبادت دانش آموزان به صورت متمرکز در شهرستانهای اشکذر، مروست، اردکان و تفت خبر داد و یادآور شد: در شهرستانهای بهاباد، بافق، خاتم و شهر نیز نیز رؤسای آموزش و پرورش در مورد فعالیت های آموزش و پرورش در حوزه قرآن و عترت در نمازجمعه گزارش خواهند داد.

غفاریان از برگزاری مراسم تقدیر از خیران قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و در مجموع ۲۶ عنوان در طول این هفته خبر داد و گفت: این برنامه ها با هدف توسعه فرهنگ غنی قرآن کریم برگزار می شود.

وی، یکی از شاخص‌ترین برنامه های این هفته را برگزاری مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز برشمرد و اظهار کرد: این مسابقات از امروز در ۱۱ رشته در یزد آغاز شده و دانش آموزان در رشته های قرائت، ترتیل، اذان، مداحی، دعاخوانی دختران، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، حفظ ویژه قرآن کریم و … با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

غفاریان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد حافظان قرآن کریم در جمعیت دانش آموزی عنوان کرد: در استان یزد ۲۱ دارالقرآن فعال در حال تربیت و آموزش قرآن هستند که این دارالقرآن ها تاکنون ۲۶ حافظ کل قرآن کریم تربیت کرده اند.

وی تصریح کرد: البته آمار دانش آموزان حافظ قرآن بیشتر از این تعداد است اما ۲۶ نفر، آماری است که توسط دارالقرآن‌ها ارائه شده است و عمده این حافظان نیز در دارالقرآن‌های میبد و یزد به حفظ قرآن پرداخته اند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا