اقتصادی

بورس باز هم به سمت سرازیری رفت؛ سقوط ۸۲۰۰ واحدی شاخص کل

بورس باز هم به سمت سرازیری رفت؛ سقوط ۸۲۰۰ واحدی شاخص کل


به گزراش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با ریزش بیش از ۸۰۰۰ واحدی همراه شده که باعث نگرانی فعالان این بازار شد. ارزش معاملات خرد عدد ۴,۵۲۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۵% افزایش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۷% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۴۶۴ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم ۳۳۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۸۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما امروز ۳۲۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۵۲ میلیارد تومان است که کاهش ۱۱۱ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۲۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۲۰۳ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۶۱۴ میلیارد تومان (۲.۷ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های انبوه سازی با ارزش معاملات ۴۱۷ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) و سرمایه گذاری‌ها با ارزش معاملات ۲۹۲ میلیارد تومان (۱.۸ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه کاغذی با ارزش معاملات ۱۷ میلیارد تومان (۳.۳ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه پالایش فرآورده‌های نفتی با ارزش معاملات ۸۳ میلیارد تومان (۳.۲ برابر میانگین هفتگی) و گروه کاشی و سرامیک با ارزش معاملات ۸۵ میلیارد تومان (۳.۱ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا