جوان و خانواده

ایران خواستار همکاری بیشتر نروژ برای برقراری آتش بس در غزه شد

ایران خواستار همکاری بیشتر نروژ برای برقراری آتش بس در غزه شد


به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه برنامه نشست ۶۸ کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد، معاون رئیس جمهور با وزیر فرهنگ و برابری نروژ لوبنا جافری دیدار کرد.

در آغاز این ملاقات، خزعلی با اشاره به موضوع فقرزدایی که دستور کار نشست جاری است ابراز امیدواری کرد با گسترش مشارکت اقتصادی زنان شاهد کاهش سطح فقر زنان و خانواده باشیم.

وی یادآوری کرد: متأسفانه کمیسیون مقام زن در حالی در موضوع فقر زدایی به بحث نشسته است که مادران در غزه شاهد گرسنگی فرزندانشان هستند و بر اساس گزارشUNWOMEN امروز در غزه دسترسی به غذا به نصف وضعیت قبلی رسیده است.

خزعلی با اشاره به موضع حقوق بشردوستانه نروژ در حمایت از کودکان مظلوم غزه خواستار همکاری بیشتر برای برقراری آتش‌بس فوری در این کشور شد.

در ادامه خزعلی نگرانی خود را از جداسازی کودکان مهاجر از مادرانشان و نیز تبعیض و نفرت‌پراکنی گسترده علیه زنان مسلمان در کشور نروژ اعلام داشت.

خانم جافری ضمن ابراز خرسندی از دیدار با خزعلی در پاسخ به موارد مطروحه معاون رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: ما یک برنامه عمل با همکاری نهادهای جامع مدنی بالاخص سازمان‌های مردم نهاد مسلمان برای مبارزه با تبعیض علیه مسلمانان در وزارت فرهنگ و برابری تصویب نموده‌ایم. و به طور جدی تلاش می‌کنیم تا مانع از بسط نفرت پراکنی در نروژ باشیم. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد ایجاد جامعه عاری از تبعیض و مبتنی بر آزادی بیان و عقیده باشیم.

وی با تاکید بر روابط دیرینه فی‌مابین و لزوم گفتگوی صادقانه گفت: لایحه حجاب و عفاف و شرایطی که ذکر می‌شود خانم‌های بی‌حجاب محکوم به ۱۰ سال زندان می‌شوند مورد نگرانی است.

خزعلی حجاب را یک فرهنگ، هنجار و باور تمدنی در جمهوری اسلامی ایران نامید که عامل حفظ حریم و پیشگیری از وقوع جرم و خشونت علیه زنان، همچنین اصلی‌ترین عامل حضور اجتماعی ایمن زنان پس از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی بوده است.

وی با اشاره به احترام به تنوع فرهنگی کشورها بیان داشت: هیچ کشوری حق ندارد با نگاه یک جانبه و بدون توجه به تفاوت‌های فرهنگی دیگران را قضاوت کند.

در نظام جمهوری اسلامی ایران، با انتخاب مردم، مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود و قوانین بر اساس اقتضائات و به فراخور درخواست ملت تصویب گردیده و همه باید به قانون احترام بگذاریم.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا