سیاسی

خداوند نسبت به حق الناس بسیار دقیق و سختگیر است

خداوند نسبت به حق الناس بسیار دقیق و سختگیر است


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: خودم و برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی سفارش می‌کنم.

وی افزود: روابط اجتماعی ما بسیار متنوع اثرگذار و حیاتی است و ما حقوق و نیز مسوولیت‌هایی در این زمینه داریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع حق الناس بیان کرد: عنوانی در اینجا شکل می‌گیرد که خیلی مورد تاکید است و آن عنوان حق الناس است یعنی اگر آسیبی به دیگران وارد شود و ظلمی از ناحیه ما به شخصی یا اشخاصی وارد شود، در اینجا خدای متعال بسیار سخت گیر است.

حجت الاسلام حاج اکبری اذعان داشت: شرک ورزیدن به خداوند را خدای متعال نمی‌بخشد یعنی اگر کسی با شرک از دنیا برود خدا او را نمی‌بخشد. همچنین ظلمی که خداوند آن را می‌بخشد و آن لغزش‌هایی است که ممکن است در زندگی پیش بیاید که بین خود فرد و خدای متعال است، اما آن ظلمی که خدای متعال آن را رها نمی‌کند ستمی است که برخی از بندگان خدا نسبت به دیگری روا می‌دارند. خدای متعال در جایی که فردی مورد ستمی واقع شده باشد و حقی از او ضایع شده باشد، بسیار سختگیر است.

وی تاکید کرد: رعایت حق دیگران و اینکه ما وارد حریم افراد نشویم و تعدی مادی و معنوی و خانوادگی و اجتماعی و اخلاقی نسبت به افراد نداشته باشیم و حقی از آنها ضایع نشود این موضوع بسیار مهم و مورد توجه یک انسان مسلمان واقعی است زیرا خداوند نسبت به حق الناس بسیار دقیق و سختگیر است.
در حال تکمیل

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا