اجتماعی

غذای سالم در بوفه مدارس به سختی پیدا می شود


به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در مراسم افتتاح خط تولید محصولات غذایی سلامت محور، اظهار کرد: همکاری دانشگاه و صنعت برای رفع نیازهای مردم و مشخصاً تأمین غذایی سالم مسیری روشن برای تحقق مسئولیت‌پذیری دانشگاه و مجموعه صنعتی لذیذ خوراک است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران حساسیت ویژه‌ای نسبت به غذا دارند، افزود: غذا یکی از فاکتورهای اساسی در زندگی ایرانیان است و فرهنگ ایرانی با ماده غذایی عجین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: فراهم کردن غذای سالم استراتژی روشن دانشگاه در حوزه سلامت است.

زالی با اشاره به بیماری‌های منتقله از غذا، گفت: این موضوع بخش زیادی از هزینه‌های پیش‌بینی نشده را به نظام سلامت تحمیل می‌کند.

سوءتغذیه، موضوع دیگری بود که رئیس دانشگاه به آن پرداخت و تاکید کرد: عدم کفایت تغذیه‌ای یکی از موارد چالش برانگیزی است که باید به آن توجه کرد.

وی بر ضرورت فراهم کردن سبد غذایی ایمن و سالم تاکید کرد و ادامه داد: لازم است از ظرفیت‌های صنعتی در این زمینه بهره ببریم.

زالی به مدارس به عنوان یکی از کانون‌هایی که باید در آن غذای سالم توزیع شود، اشاره کرد و افزود: در بوفه بسیاری از مدارس دسترسی به غذای سالم، ایمن و ارزان قیمت سخت یا غیر ممکن است، هدفگذاری بر این مبنا است که غذایی سالم در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

وی، تأمین غذایی سالم و ایمن را استراتژی مهم در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: گروه‌های پرخطر جامعه مثل زنان باردار و شیرده، افرادی که دچار سوءتغذیه هستند، مبتلایان به کبد چرب و یا بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله گروه‌های پرخطری هستند که ضرورت استفاده از غذای سالم در این افراد اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با در اختیار داشتن یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقات گوارش کشوری نقش مهمی در زمینه تأمین سلامت مردم ایفا می‌کند، نسبت به ادامه و استمرار همکاری‌ها در حوزه تأمین غذایی سالم با هدف ارتقای سلامت عمومی اعلام آمادگی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از کودکان مبتلا به سندرم‌های متابولیک به سبد متنوع غذایی دسترسی ندارند، دانشگاه این آمادگی را دارد که با توجه به ظرفیت حضور متخصصان و استفاده دانش و تکنولوژی کارشناسان صنعت غذا، برای این گروه‌های خاص مواد غذایی متنوع را طراحی کند، بی‌تردید این موضوع سرفصل مشترک فعالیت‌های آتی تلقی می‌شود.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا