سیاسی

وزیر خارجه پاکستان:ایران در سیاست خارجی پاکستان جایگاهی بالا دارد

وزیر خارجه پاکستان:ایران در سیاست خارجی پاکستان جایگاهی بالا دارد


به گزارش خبرگزاری مهر، بعد از ظهر امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان مکالمه تلفنی داشتند.

امیرعبداللهیان با توجه به برگزاری انتخابات سراسری پاکستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفق این انتخابات اظهار امیدواری کرد تا هر چه زودتر با تشکیل پارلمان، نخست وزیر و کابینه جدید پاکستان معرفی و کار رسمی خود را شروع کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان با طرح موضوعات توافق شده در سفر اخیرشان به اسلام آباد، بر اهمیت ارتباط بین دستگاه‌های مسؤول در هر دو کشور برای پیگیری و اجرای توافق‌های به عمل آمده تاکید کرد.

جیلانی، وزیر خارجه پاکستان نیز با آرزوی برگزاری موفق انتخابات هفته آینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ایران، ضمن تشریح مراحل و چگونگی تشکیل دولت و معرفی نخست وزیر در پاکستان، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان را جایگاهی بالا و فراتر از تحولات داخلی این کشور دانست و افزود: همه در پاکستان منتظر سفر جناب آقای رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران به این کشور هستند.

طرفین همچنین آخرین تحولات غزه را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه پاکستان از پیشنهاد ایران در برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی با هدف خاتمه نسل کشی در غزه و کرانه استقبال کرد.

پایان/ همسونیوز
منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا